کد خبر: ۹۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳

خط و نشان صندوق توسعه ملی برای بدهکاران

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی برای بدهکاران صندوق خط و نشان جدید کشید.
خط و نشان صندوق توسعه ملی برای بدهکاران
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی غضنفری در بخشی از همایش صندوق توسعه ملی عملکرد این صندوق را تشریح کرد.

او گفت: یک گزارش نسبتا ناخوب از اینکه چقدر از منابع خود را توانسته‌ایم پس بگیریم، دارم. از ۳۶.۵ میلیارد دلاری که تاکنون تسهیلات داده شده، ۲۶ میلیارد دلار آن سر رسیده شده که فقط ۸.۳۷ میلیارد دلار آن وصول شده و عددی به بزرگی ۱۷.۷۶ میلیارد دلار در مسیر گیر کرده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: این گروه از بدهکاران به صندوق توسعه ملی، هنوز دل دل می‌کند که این وام را پس بدهم یا ندهم و فکر می‌کند که ممکن است صندوق توسعه سرگیجه بگیرد و با دلار ارزان‌تر وام خود را پس بگیرد.

او خطاب به این بدهکاران گفت: محال است و بهتر است زودتر بیایید، با هم گفتگو کنیم و این وام پس داده شود. حدود ۴۸ درصد عدم کارآمدی در تسهیلات ما مشاهده می‌شود که به نظر من عدد بزرگی است. کلمات زیبایی مثل ثروت‌های ماندگار و سرمایه‌های زاینده، خود را در عدد‌ها نشان نمی‌دهد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نسبت به مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام و چرخش نظر اعضا در خصوص مصوبه سرمایه‌گذاری صندوق در میادین نفت و گاز واکنش نشان داد.

مهدی غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در همایش امروز با عنوان «نقش آفرینی صندوق در اجرای برنامه هفتم» گفت: به عنوان مؤسس مدرسه حکمرانی کشور می‌خواهم از یک تجربه حکمرانی خود بگویم. ما حدودا ۱۰۰ میلیارد دلار به دولت‌ها وام دادیم که می‌خواهیم وام خود را پس بگیریم. از مجلس مصوبه گرفتیم. شورای نگهبان اعلام کرد ابهام دارد. مجلس گفت ابهام ندارد. مصوبه در کمیسیون‌های مجمع تصویب شد، اما در صحن مجمع رد شد.

‌غضنفری ادامه داد: همه آنچه که ما در این مصوبه ما می‌خواستیم این بود که سهم دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با تامین مالی صندوق توسعه ملی، در میادین نفت و گاز کشور، به جای دولت در اختیار صندوق قرار گیرد تا هم بدهی دولت تسویه شود هم نقش فعالانه در میادین نفت و گاز داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین