کد خبر: ۹۰۸۴۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
تکرار ماجرای کوروش کمپانی در آمل؟

جنجال پیش فروش آیفون ۲۵ میلیونی در آمل؛ ماجرا چیست؟

در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های پانزی با وعده فروش زیر قیمت تلفن همراه، لوازم خانگی، خودرو و مسکن موفق شده‌اند ده‌ها هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کنند.
جنجال پیش فروش آیفون ۲۵ میلیونی در آمل؛ ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

سید علی مجتهدزاده وکیل دادگستری اخیراً در توییتی نوشت: در سفر به دبی متوجه شدم مالک متواری کوروش کمپانی با خیالی آسوده در این شهر زندگی می‌کند و مشغول خرج کردن پول‌های مالباختگان است.

مالک کوروش کمپانی حتی پس از متواری شدن نیز در حال تهدید افرادی بود که به گفته وی «قصد لکه‌دار کردن حیثیت و سابقه بسیار نیک وی را دارند.»

او در نهایت با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اموال مالباختگان متواری شد و تا این لحظه بسیاری از خریداران به اصطلاح دستشان به جای بند نشده و اموال توقیف شده او نیز بسیار کمتر از مبلغ کلاهبرداری است.

در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های پانزی با وعده فروش زیر قیمت تلفن همراه، لوازم خانگی، خودرو و مسکن موفق شده‌اند ده‌ها هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کنند.

محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در این رابطه گفت: شرکت رضایت خودرو طراوت نوین «با عناوین مختلف ۱۲٬۵ هزار میلیارد تومان سرمایه جمع کرده» که ۶٬۵ هزار میلیارد تومان از آن را به عنوان سود به سپرده‌گذاران پرداخته است.

پیش فروش موبایل زیر قیمت بازار در فروشگاه موسوی آمل

برخی خریداران موبایل از فروشگاه مشهور موسوی آمل (استقلال) با مراجعه به آفتاب‌نیوز اظهار کردند که ماه‌ها پس از واریز مبلغ پیش خرید موبایل آیفون با قیمت ۲۵ میلیون تومان هنوز موفق به دریافت گوشی یا اصل پول خود نشده‌اند.

در قرارداد خرید موبایل از این فروشگاه قید شده است که اگر پس از ۶۰ روز این فروشگاه نتوانست کالا را تامین نمایید، فروشگاه موسوی می‌تواند بعد از ۱۵ روز مبلغ را عودت دهد، داور مرضی الطرفین نیز وکیلی است به نام ر. ج که از سوی خود فروشگاه تعیین و استخدام شده است!

۳ عمده اقلام پیش فروش این فروشگاه شامل آیفون ۱۳، سامسونگ مدل اس ۲۳ و سامسونگ ۲۴ الترا  هستند.

مجید در نامه‌ای امضا شده که برای آفتاب نیوز ارسال کرد نوشت:  بنده با توجه به عقد قرارداد اسپانسری این فروشگاه با باشگاه استقلال و تبلیغات گسترده چهره‌های صداوسیما برای پیش‌خرید گوشی آیفون در موبایل موسوی ثبت نام کردم و  با وجود آنکه قرار بود گوشی را ۲ ماهه تحویل بگیریم پس از ۵ ماه و پیگیری‌های مکرر و مراجعه به فروشگاه نیز نتوانسته‌ام کالای دریافت کنم. هر بار هم به من جواب سربالا دادند.

محمدی عسگری دادستان شهرکرد نیز قریب ۲ ماه قبل در دستوری به پلیس فتا، درخواست کرد که وضعیت این فروشگاه و شرایط فروش آن مورد بررسی قرار گیرد.

البته در حال حاضر در سایت این مجموعه، قیمت فروش موبایل آیفون ۱۳ از ۲۵ میلیون تومان به ۲۸ میلیون افزایش یافته. با این همه این مبلغ نیز فاصله قابل توجهی با قیمت بازار دارد.

وام تامین اجتماعی!

یکی از دیگر تبلیغ‌های متفاوت فروشگاه موبایل موسوی (استقلال) وامی تحت عنوان «وام تامین اجتماعی است» این فروشگاه مشخص نکرده که این مسئله چه ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی دارد، اما در این کمپین تبلیغی وعده داده شده که خریداران صرفاً با یک فقره چک ضمانت و با حاشیه سود ۳ درصد می‌تواند به مقدار ۱۰۰ میلیون تومان هر کالای که مدنظرشان است را خریداری و اقساط آن را طی ۱۸ ماه پرداخت کنند.

از تجمع و درگیری تا فراخوان برای تجمع در مقابل دبیرخانه قوه قضاییه

شکات این فروشگاه مجموعه فیلم‌هایی را برای آفتاب‌نیوز ارسال کرده‌اند که واریزکنندگان ناراضی پیش‌فروش موبایل در مقابل فروشگاه تجمع کرده و برخورد‌های ناخوشایندی میان آن‌ها و مالک مجموعه و کارکنان رخ می‌دهد. به گفته این افراد آن‌ها با حضور نیروی انتظامی به کلانتری ۱۱ مراجعه و در آنجا شکایت نامه‌ای پر کردند. به ادعای این افراد به برخی ثبت نام کنندگانی که فرم شکایت  پر کرده‌اند در نهایت به جای آیفون، گوشی‌های جایگزین از برند سامسونگ یا شیائومی ارائه شده است.

 خریداران ناراضی اعلام کردند که قصد دارند در اواخر اردیبهشت یا اوئل خرداد ماه سال جاری تجمعی را در برابر دبیرخانه قوه قضاییه در تهران و همچنین مقابل دفتر مرکزی این فروشگاه در شهرستان آمل ترتیب دهند. آن‌ها مدعی هستند که این فروشگاه از حمایت برخی مقامات محلی شهرستان آمل برخوردار است، ادعای که آفتاب نیوز مستقلاً قادر به تایید یا رد آن نیست، اما در پرونده کوروش کمپانی و طراوت خودرو نیز شکات ادعا‌های مشابهی را مطرح کرده بودند.

از حمید لولایی تا حمید مقاره

کمپین تبلیغاتی این فروشگاه بسیار پرحجم است. با وجود آنکه مالک فروشگاه از لغو قرارداد اسپانسری خود با باشگاه استقلال بسیار گله‌مند بود و در یک استوری از پیگیری حقوقی این مسئله خبر دادند، اما هنوز دو پست آخر پیج اینستاگرام فروشگاه موسوی (استقلال) ویدئوی از مراسم عقد قرارداد مالک فروشگاه و نماینده باشگاه استقلال است.

ده‌ها سلبریتی نظیر علی نعمتی، امیر حسینی، میلاد سرلک، علیرضا بیرانوند، خداداد عزیزی، علیرضا فغانی، سالار عقیلی، حمید لولایی، مرجانه گلچین، امیر مقاره، حمید درخشان، علی پروین، حمید صفت و معین فرجی در ویدئو‌های اینستاگرامی برای این فروشگاه تبلیغ کرده‌اند.

پیش از این سلبریتی‌های که در کمپین کوروش کمپانی شرکت کرده بودند،  غالباً اظهار کردند که از ماهیت کار آن فروشگاه اطلاع چندانی نداشته‌اند.

شکایت اعضای انجمن وارد کنندگان موبایل از این فروشگاه

در حال حاضر در تلگرام چندین گروه شامل شاکیان استان فارس، استان تهران، البرز و گیلان تشکیل شده و شکات برگه‌های حقوقی خود شامل تصویر شکایت نامه‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

اتحادیه واردکنندگان موبایل کشور در پاسخ به سوالات آفتاب‌نیوز گفت: که برخی همکاران ما نیز که به این فروشگاه جنس فروخته‌اند، موفق به دریافت پول خود نشده و در این زمینه شکایت کرده‌اند. مسئولین این اتحادیه در ادامه گفتند که فروشگاه موسوی اساساً فاقد مجوز واردات است و به هیچ عنوان مورد تایید این نهاد صنفی نیست.

مهدی موسوی، دبیر این اتحادیه در این‌باره گفت: ما بار‌ها با نهاد‌های نظارتی در خصوص این فروشگاه و دیگر مراکز مشکوکی که اقدام به پیش‌فروش موبایل می‌کنند نامه نگاری کرده‌ایم، فروشگاه موسوی در آمل با همان روش کوروش کمپانی در حال  پیش فروش زیر قیمت موبایل است و بار‌ها در این زمینه به صورت رسمی اخطار داده‌ایم.

علی‌رغم تلاش‌های آفتاب‌نیوز برای برقراری ارتباط با مالک فروشگاه موسوی متاسفانه این مغازه حاضر به پاسخگویی به سوالات این رسانه نشد، با این همه آفتاب‌نیوز آمادگی دارد تا نقطه نظرات طرف دیگر ماجرا را نیز منعکس نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
4
4
ن یکی چه کلاهبرداری باشه چه واقعی مشکلی نیست چون یه طرفش تیم نورچشمی ...
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
1
5
من خودم آیفون نوشتم و شاکی هستم و شکایتم کردم و از برج آذر 1402 هنوز منتظر دریافت گوشی هستم و متاسفانه مسئولین بزیربط هم با وجود اطلاع کامل از شکایات هیچکاری نمیکنن،احتمالا زیاد منتظر تکرار مسله کوروش کمپانی برای موبایل استقلال(موبایل موسوی آمل) هستند و در ضمن ما به غیر از اسپانسری تیم دولتی،حمایت ورزشکاران،هنرمندان،خوانندگان،بازیگران و تبلیغات گسترده به نماد enamad هم اعتماد کردیم و در حال حاضر همه خودشونو کشیدن کنار و همچنین الان با سایت دیگری بنام ارتباط همراه در حال فروش محصولات و همچنین پیش فروش و از همه مهمتر با نماد enamad در حال فروش هست.
فقط میتونم بگم متاسفم برای مسئولینی که هنوز خواب هستن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین