کد خبر: ۹۰۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
از بودجه مخصوص شیتیل داوری تا پنالتی‌های بودار برای صعود!

افشاگری درباره فساد در فوتبال ایران

یکی از پیشکسوتان داوری فوتبال مدعی شد: برخی مربیان ازباشگاه‌ها بودجه‌ای برای شیتیل دادن به داوران درخواست می‌کنند!
افشاگری درباره فساد در فوتبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

در حالیکه داود مهابادی از مربیان خوب فوتبالمان مدعی شده که یک داور از او خواسته پسرش را در فهرست زیر ۲۳ سال تیمش قرار بدهد و ۱۰ امتیاز برای تیمش کسب کند! برخی از داوران نیز در واکنش به این صحبت‌ها حرف‌های دیگری را بیان می‌کنند. 

البته برخی از این پیشکسوتان مدعی شده اند که در ۹۰ درصد اوقات شروع پیشنهاد‌های بی شرمانه از سوی برخی مربیان یا حتی برخی عوامل باشگاه هاست.

یکی از پیشکسوتان خوش نام داوری که سال‌ها نیز در داوری فوتبال کشور سمت رسمی داشته به شرطی که نامی از او برده نشود چند مورد جالب را بیان کرد و گفت: در گذشته‌ها نیز سابقه داشته که داوری پسرش را یک باشگاه به عنوان بازیکن جذب کرده در حالیکه آن پسر استعداد خوبی برای بازیکنی نداشته، اما باشگاه رقم خوبی را به این بازیکن پرداخت می‌کرده و آن داور که اکنون بازنشسته شده برای این تیم با اعلام پنالتی‌های خوب مسیر را برای آن تیم هموار کند.

وی افزود: این اتفاقات در لیگ‌های پایین‌تر که کمتر رصد می‌شود متاسفانه بیشتر است. به طور مثال یک تیم با پنالتی‌های بودار سه امتیازی مسیر همواری برای صعود به لیگ برتر پیدا کرد. یا اینکه وقتی داوری می‌گوید قادر به تشخیص رنگ پیراهن‌ها از یکدیگر نیست در واقع اعتراف می‌کند که کوررنگی دارد و باید در پایان فصل امتحان چشم پزشکی از همه داوران توسط پزشک مورد اعتماد فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال بدهند تا سلامت داوران از هر نظر تایید شود. با این حال اکثر اتفاقات زشت و پشت پرده داوری معمولا از طرف باشگاه‌ها شروع می‌شود.

این پیشکسوت داوری تصریح کرد: متاسفم بگویم برخی از مربیان از باشگاه‌ها درخواست بودجه‌ای چندصدمیلیونی می‌کنند و صراحتا می‌گویند می‌خواهند این مبلغ را به نوعی برای پرداخت به داوران به اسم حمایت انجام بدهند در واقع این پول همان شیتیل است که این مربیان گاهی به اسم داوران می‌گیرند و بر مبلغ قراردادشان اضافه می‌کنند! خوش بین باشیم و بگوییم که این دست مربیان حتی این پول را هم به داوران نمی‌دهند بلکه به اسم آن‌ها می‌گیرند و در جیب شان می‌گذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین