کد خبر: ۹۰۹۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تأیید کرد

تایید انجام مذاکرات ایران و آمریکا در عمان؛ موضوع مذاکرات چه بود؟

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به پرسش رسانه‌ها درباره اخبار منتشر شده درباره مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا در عمان گفت: این مذاکرات یک «روند درحال انجام است». دو منبع آگاه مدعی شدند که دو مقام ارشد دولت آمریکا طی روز‌های اخیر با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید حملات منطقه‌ای گفتگو کردند.
تایید انجام مذاکرات ایران و آمریکا در عمان؛ موضوع مذاکرات چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش رسانه‌ها، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را در عمان تایید کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش رسانه‌ها درباره اخبار منتشر شده درباره مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا در عمان گفت: این مذاکرات یک «روند درحال انجام است».

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «این مذاکرات نه اولین بود و نه آخرین خواهد بود».

پیشتر وب‌سایت "آکسیوس" در خبری به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی اعلام کرده بود که دو مقام ارشد دولت بایدن هفته گذشته با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید حملات منطقه‌ای به‌صورت غیرمستقیم گفتگو کردند.

طبق گفته این رسانه آمریکایی مذاکرات  با حضور برت مک‌گورک، مشاور ارشد بایدن در خاورمیانه و آبرام پیلی، نماینده موقت ایالات متحده در امور ایران انجام شده است.

اولین دور گفتگوها بین ایالات متحده و ایران در ماه ژانویه بود که مذاکرات مشابهی در عمان انجام شد.

جزئیات ادعای اکسیوس درباره مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران در عمان

اکسیوس نوشته بود:این گفتگو‌ها تنها یک ماه پس از حمله موشکی تلافی‌جویانه و بی سابقه ایران به اسرائیل در ۱۳ آوریل انجام شد.

به گفته منابع خبری، مک گورک و پالی روز سه‌شنبه وارد عمان شده و با میانجیگران عمانی دیدار کردند. مشخص نیست که نماینده ایران در این مذاکرات چه کسی بوده است.

این منابع افزودند که نشست‌ها بر «توضیح پیامد‌های رفتار‌های ایران و نمایندگانش در منطقه و بررسی نگرانی‌های آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران» متمرکز بوده است.

«فیدانت باتیل» معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه گفته بود که دولت بایدن «در صورتی که ضرورت اقتضا کند، راه‌هایی برای ارتباط با ایران دارد»

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
15
آقای شریعتمداری و ...چرا ساکتند ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین