کد خبر: ۹۰۹۳۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴

واکنش ظریف، محسن هاشمی، آذری جهرمی، کرباسچی، فراجا و... به شهادت رئیسی و هیات همراه

در پی شهادت ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران، وزیر خارجه و دیگر همراهان وی، مقامات و چهره‌های سیاسی پیام‌های تسلیت صادر کردند.
واکنش ظریف، محسن هاشمی، آذری جهرمی، کرباسچی، فراجا و... به شهادت رئیسی و هیات همراه
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اعلام خبر رسمی شهادت ابراهیم رئیسی محمدجواد ظریف- وزیر سابق امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت:‌شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امورخارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می‌کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

محسن هاشمی هم در کانال تلگرامی اش نوشت:‌درگذشت ناگهانی ریاست محترم جمهور، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی وهیات همراه، را به مقام معظم رهبری، خانواده‌های ایشان تسلیت عرض نموده، برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو دارم.

آخرین توئیت حساب رسمی سید ابراهیم رئیسی

توییت اکانت رسمی سید ابراهیم رئیسی ریاست‌جمهوری ایران هم درپیامی نوشت:‌

‌سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ

کَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ

إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ

تسلیت پیام وزیر سابق ارتباطات

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت.

 وزیر سابق ارتباطات نوشت:‌

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

 پیام تسلیت سید حسن خمینی

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان در سانحه سقوط هلیکوپتر، یادگار امام پیام تسلیتی را صادر کرد.

 سید حسن خمینی نوشت: حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

غلامحسین کرباسچی تسلیت گفت

غلامحسین کرباسچی نوشت:‌انا لله وانا الیه راجعون 

فاجعه دلخراش سقوط بالگرد و از دست دادن رییس جمهوری و هیأت همراه را به خانواده‌های عزادار و مردم ایران تسلیت می‌گویم. 

امید آرامش و رضوان الهی برای جانباختگان و شکیبائی و صبر برای بازماندگان دارم. 

آرزو میکنم برای مردم و ایران عزیز خداوند سرنوشت خیر و فرجام نیک رقم زند.

پیام تسلیت فراجا

فرماندهی کلِ انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت. 

 در این اطلاعیه آمده است: با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

همچنین فقدان نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نمایم. فراجا ضمن همدردی با ملتِ بزرگ و سلحشور، تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.

 بالگرد حامل رئیس جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند که براساس اعلام رسمی به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین