کد خبر: ۹۰۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

۲ شهید سانحه بالگرد رییس جمهور، اصفهانی بودند + عکس

«شهید سیدمهدی موسوی» و «شهید محسن دریانوش» از شهدای سانحه بالگرد رییس جمهور، به ترتیب از اهالی شهرستان‌های فریدونشهر و چادگان واقع در غرب اصفهان بودند.
۲ شهید سانحه بالگرد رییس جمهور، اصفهانی بودند + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

شهید سیدمهدی موسوی جودوکار و رییس یگان حفاظت رییس جمهور در بالگرد سانحه دیده، سال‌ها در روستای «زمستانه» واقع در منطقه پشتکوه موگویی سکونت داشته است. خانواده وی از مدت‌ها پیش به تهران مهاجرت کرده و ساکن تهران شده‌اند، اما بستگان این شهید از جمله عموی وی همچنان در این روستا حضور دارند. مادر این شهید نیز از اهالی روستای «کلوسه» شهرستان فریدونشهر است.

ارتباط زمینی پشتکوه دوم با فریدونشهر از مسیر گردنه کلوسه می‌گذرد که در بیشتر روز‌های زمستان بدنبال سقوط بهمن و بارش برفِ سنگین مسدود می‌شود.

شهید موسوی سرتیپ پاسدار و عضو سپاه پاسداران بود.

۲ شهید سانحه بالگرد رییس جمهور، اصفهانی بودند + عکس

همچنین کمک خلبان این بالگرد سرهنگ شهید محسن دریانوش متولد روستای «یانچشمه» از توابع قدیم شهرستان چادگان است. این روستا که در ساحل زاینده‌رود قرار دارد پس از تقسیمات کشوری، اکنون جزو استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

وی ساکن شهرستان نجف‌آباد اصفهان بود.

۲ شهید سانحه بالگرد رییس جمهور، اصفهانی بودند + عکس

 از راست به چپ: کمک خلبان سرهنگ شهید محسن دریانوش، خلبان سرهنگ سیدطاهر مصطفوی و مسئول فنی سرگرد بهروز قدیمی لحظاتی قبل از پرواز

آنطور که خبر می‌رسد خبر شهادت رییس جمهور و همراهان وی فضایی آکنده از حزن در بین اهالی این شهرستان‌ها ایجاد کرده و مراسم گرامیداشت «شهدای خدمت» در شهر و روستا‌های این مناطق در حال برگزاری است.

سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در سانحه هوایی به همراه همه همراهان به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سیدمهدی موسوی رییس یگان حفاظت رییس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی از دیگر شهدای این حادثه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین