کد خبر: ۹۰۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰

معاملات سرپایی مسکن در منطقه ۲۲ تهران!

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: امروز شاهد معاملات سرپایی در بازار مسکن هستیم بطوریکه افرادی بدون داشتن هیچ مجوزی و حتی بدون داشتن مکان فیزیکی بر روی چهارپایه‌ای در منطقه ۲۲ تهران معاملات مسکن را انجام می‌دهند.
معاملات سرپایی مسکن در منطقه ۲۲ تهران!
آفتاب‌‌نیوز :

داود بیگی‌نژاد در گفت‌وگویی درباره تکالیف شده برای سایت‌ها و پلت‌فرم‌های اینترنتی برای قانون جدید ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره اظهار داشت: سایت‌ها و پلت‌فرم‌های خرید و فروش مسکن باعث بدنامی مشاوران املاک شده‌اند و هر تخلفی که در این سایت‌ها رخ می‌دهد مردم به پای مشاوران املاک می‌نویسند درحالی که عده‌ای در این فضا در حال فعالیت هستند که از مشاوران املاک نیستند و مجوز فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: پیشنهاد و درخواست ما این بوده که سایت‌های اینترنتی فعال در این حوزه به نحوی فعالیت کنند که تنها دو طیف مشاوران املاک مجاز یا مالکان ملک بتوانند وارد این سایت‌ها شوند و فعالیت کنند و امکان درج آگهی را داشته باشند.

نایب رییس مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه با این اقدام تنها افرادی که قابلیت پیگیری و مسئولیتی در قبال انتشار آن آگهی را دارند می‌توانند در این سایت نسبت به درج آگهی‌ها اقدام کنند، گفت: در این صورت از انتشار آگهی‌های فیک و جعلی گرفته می‌شود. همچنین اگر تخلفی هم صورت بگیرد در این شرایط امکان پیگیری وجود دارد چراکه مشاور املاک یا مالک که آگهی را منتشر کرده در دسترس و شناسایی شده هستند و امکان پیگیری‌ها و برخورد‌های لازم وجود دارد.

بیگی‌نژاد افزود: همواره مشاوران املاک متهم به قیمت سازی‌ها در بازار مسکن از طریق انتشار آگهی‌های جعلی می‌شوند که در این صورت می‌توان بررسی کرد که واقعا مشاوران املاک مجاز تاثیری در قیمت‌های بازار مسکن دارند؟ از سوی دیگر می‌توان اقدامات افراد غیرمجاز در بازار مسکن را محدود کرد.

وی تاکید کرد: سیاست‌گذاران و متولیان دولتی بازار مسکن باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و این ابزاری برای کنترل بازار مسکن هم محسوب می‌شود.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: امروز شاهد معاملات سرپایی در بازار مسکن هستیم بطوریکه افرادی بدون داشتن هیچ مجوزی و حتی بدون داشتن مکان فیزیکی بر روی چهارپایه‌ای در منطقه ۲۲ تهران معاملات مسکن را انجام می‌دهند. جالب اینکه این معاملات در هیچ اسنادی ثبت نمی‌شوند و بر روی یک کاغذ به آن اعتبار حقوقی هم می‌دهند.

وی ادامه داد: ماهیت این افراد دلال مسکن است و هیچ مجوزی برای کار در مشاوران املاک ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین