کد خبر: ۹۰۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

برزیل در بیانیه‌ای با دولت و ملت ایران ابراز همدلی کرد

بعد از «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهوری برزیل، دولت این کشور نیز عصر امروز (دوشنبه) در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری ایران، وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنها در سانحه سقوط بالگرد، این رخداد غمبار را تسلیت گفت.
برزیل در بیانیه‌ای با دولت و ملت ایران ابراز همدلی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دولت این کشور با «حیرت شدید» خبر درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر مقامات این کشور را در اثر سقوط بالگرد دیروز (یکشنبه) دریافت کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت برزیل به خانواده‌های رئیس جمهور رئیسی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سایر قربانیان و نیز دولت و ملت ایران صمیمانه‌ترین احساس همدلی را برای این غم جبران ناپذیر ابراز می‌دارد.

پیشتر نیز «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهوری برزیل گفته بود که با اطلاع از این حادثه، متاسف شده است و به خانواده‌های قربانیان این سانحه غم‌بار، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین