کد خبر: ۹۰۹۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰

گزارش رسانه عبری از احتمال گشایشی مهم در سازش با عربستان

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، احتمال شاهد گشایش قابل توجه و مهمی در روند سازش بین عربستان و اسرائیل باشیم.
گزارش رسانه عبری از احتمال گشایشی مهم در سازش با عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه یدیعوت آحارانوت در تارنمای آنلاین خود، خبر داد، در سفر اخیر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به خاورمیانه گشایش قابل توجهی در روند سازش بین ریاض و تل‌آویو به وجود آورده است.

این رسانه به نقل از خبرنگار خود در نیویورک خبر داد، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در سفر اخیر خود به خاورمیانه موفق شد، گشایش بزرگی را در مسیر دستیابی به توافق سازش بین عربستان و اسرائیل ایجاد کند، تلاشی که منجر به رسدین به گامی شبه نهایی در روند این سازش شود.

به گفته این سخنگو: ما بر این باوریم که به شدت به این امر نزدیک شده ایم، و تصور می‌کنیم که این روند در نهایت منجر به تشکیل دولت فلسطینی هم بشود، عربستانی هم به ما خبر دادند که به این توافق نزدیک شده‌اند.

با این حال براساس روایت این رسانه عبری زبان، کربی در عین حال حاضر نشد به صراحت در رابطه با اینکه تعهدی برای تشکیل دولت فلسطینی صورت گرفته، اظهار نظر صریحی انجام دهد به ویژه که نتانیاهو به صراحت اعلام کرده بود با تشکیل دولت فلسطینی کاملا مخالف است.

با این حال حال کربی اعلام کرد نمی‌تواند به نمایندگی از نخست وزیر اسرائیل اظهار نظر کرده، اما می‌تواند بگوید که هیچ تغییری در نظرات رئیس جمهور بایدن در مورد تشکیل دولت فلسطینی صورت نگرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین