کد خبر: ۹۰۹۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

حرف‌های امیر دژاکام بازیگر مطرح درباره رئیس‌جمهور

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: من نقد تندی به تجاری‌سازی هنر داشتم؛ آیت‌الله رئیسی در آخر صحبت من گفتند «شما در ابتدا گفتید که چهار نکته را مطرح می‌کنید، در صورتی که سه نکته را گفتید. نکته آخر را چرا مطرح نکردید؟» دقت ایشان به نقد‌های هنرمندان، مثال‌زدنی بود.
حرف‌های امیر دژاکام بازیگر مطرح درباره رئیس‌جمهور
آفتاب‌‌نیوز :

امیر دژاکام بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیات همراهش گفت: متاسفم. اتفاق خیلی تلخی بود؛ از این جهت که رئیس جمهوری کشور را از دست دادیم؛ بخش ناراحت‌کننده ماجرا نیز این است که چرا باید این اتفاق می‌افتاد؟ ما طراحان و مهندسان خیلی قدرت‌مندی داریم، چرا باید این سانحه برای مسئولین کشور اتفاق بیفتد؟

دژاکام ادامه داد: یک روز هنرمندان با ایشان گفت‌وگویی داشتند و من را هم دعوت کردند. من از قبل گفته بودم که حرف‌های من تند است، ابایی ندارم و نقدهایم را مطرح می‌کنم. همچنان به من گفتند بیا و حرفهایت را بزن. آن روز من مساله تجاری‌سازی هنر را مطرح کردم و از قضا خیلی هم تند بیان کردم.

این بازیگر افزود: نقد من درباره تجاری‌سازی هنر بود؛ تجارت، تجارت است و هنر، هنر است. این دو کنار هم قرار نمی‌گیرند. تئاتر نباید از هنرمندان کرایه بگیرد، تئاتر نباید از هنرمندان درصد بگیرد. تئاتر مادر هنرهاست و ما مادر خودمان را برای فروش عرضه نمی‌کنیم. نباید تئاتر شهر و تالار وحدت را کرایه داد.

بازیگر سریال آوای باران گفت: من آن روز خیلی تند صحبت کردم و ایشان گوش کرد و در آخر سمت من آمدند و گفتند: شما در ابتدای سخنان خود گفتید که چهار نکته را مطرح می‌کنید در صورتی که سه نکته را گفتید. نکته آخر را چرا مطرح نکردید؟ من هم گفتم: به من وقت ندادند و ایشان گفت: همین حالا بگویید. ایشان این مساله را پیگیری کرد و دستور پیگیری هم داد. دقت ایشان به نقد‌های هنرمندان مثال‌زدنی بود. دلم بابت از دست دادن ایشان واقعا سوخت. ایشان پس از شنیدن صحبت‌های من گفتند حق با شماست و شما درست می‌گویید و دستور پیگیری دادند.

دژاکام با اشاره به واکنش آیت‌الله رئیسی گفت: دلم بابت از دست دادن ایشان واقعا سوخت. ایشان پس از شنیدن صحبت‌های من گفتند حق با شماست و شما درست می‌گویید و دستور پیگیری دادند.

بازیگر مجموعه زخم کاری درباره نقدی که به تجاری‌سازی هنر داشت، افزود: تئاتر اگر قرار است درآمدزایی داشته باشد چرا سالن‌ها را به پیتزافروشی و صرافی تبدیل نمی‌کنیم؟ تئاتر برای درآمدزایی معنایی است، چندین سال بعد باید تاثیر آن را دنبال کرد. شاهنامه فردوسی چندین و چند قرن بعد منافع فرهنگی برای ما ایجا می‌کند.

تاجر و هنرمند رویه کارشان مشخص است. اگر هنرمند شدیم باید مثل یک هنرمند رفتار کنیم و اگر تاجر شدیم مثل یک تاجر. تجار حق اظهارنظر درباره مسائل فرهنگی را ندارند. آن‌ها کاسب اند و هنرمند هم که بخواهد از طریق هنر پول دربیاورد، کاسب است و هنرمند نیست.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین