کد خبر: ۹۰۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

نروژ: در صورت تایید حکم بازداشت مقامات ارشد صهیونیست، نتانیاهو را دستگیر می‌کنیم

اسپن بارت ایده، وزیر خارجه نروژ اعلام کرد که این کشور در صورت تایید حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این حکم تبعیت خواهد کرد.
نروژ: در صورت تایید حکم بازداشت مقامات ارشد صهیونیست، نتانیاهو را دستگیر می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه نروژ در این باره خاطرنشان کرد: اگر دیوان لاهه برای نتانیاهو و گالانت حکم بازداشت صادر کند، ما ملزم به بازداشت آن‌ها در صورت سفر به کشور خواهیم بود.

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفته است: این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. نتانیاهو و گالانت در شرایطی به حکم لاهه معترض هستند که بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در جریان حملات زمینی و هوایی این رژیم از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند.

با درخواست دادستان لاهه، اکنون هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره درخواست کریم خان تصمیم‌گیری کنند. اگر حکم جلب برای نتانیاهو صادر شود، این نخستین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.

کریم خان به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته است: نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین