کد خبر: ۹۰۵۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷

گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: گردنه تته در محور سروآباد- نودشه-پاوه پس از پنج ماه بسته بودن، با تلاش شبانه روزی نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.
گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

صلاح الدین محمدی روز پنجشنبه ظهار کرد: گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان سروآباد و پاوه در استان کرمانشاه، هر ساله به دلیل بارش سنگین برف چند ماه بسته شده و بازگشایی آن به فصل بهار موکول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گردنه از آبان ماه سال گذشته بسته شده بود، افزود: عملیات بازگشایی آن از ۱۴ فروردین امسال آغاز شد و با همت و تلاش نیرو‌های راهداری عملیات بازگشایی آن امروز به اتمام رسید و تردد در این محور از سرگفته شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه به هشت متر نیز رسیده است، اضافه کرد: پنج کیلومتر از مسافت این گردنه در استان کردستان وجود دارد که در مجموع برای بازگشایی آن در محدوده استان کردستان سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر باند برفروبی انجام شد.

گردنه تته ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۴.۲ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان شهرستان سروآباد واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه شهرستان پاوه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین