کد خبر: ۱۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵

آيت‌الله مکارم شيرازی: اگر رضایت مردم جلب نشود، برای کشور مشکل ايجاد خواهد شد

با فراهم کردن امکانات مانع خروج جوانان از کشور شويد
آفتاب‌‌نیوز : آيت‌الله العظمی مکارم شيرازی با بيان اين‌که «مردم تا کنون هزينه‌های زيادی پرداخته‌اند و هر چه به آنان خدمت بيشتری ارائه دهيم وفادارتر خواهند شد» افزود: نظام ما بر پشتيبانی مردم استوار است و برای حفظ حمايت‌های مردم بايد آنان را راضی کرد.

وي تاكيد كرد: اگر اين رضايت جلب نشود برای کشور مشکل ايجاد خواهد شد.

اين مرجع تقليد كه در ديدار معاونان بهداشت، توسعه و مديريت منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخن می‌گفت، اظهار كرد: با وجود همه توجهاتيی که شده است هنوز هم هزينه درمان برای برخی اقشار سنگين است؛ به ويژه بيماري‌هايی که تحت پوشش بيمه نيستند؛ مانند دندانپزشکی که مردم مجبور می‌شوند هزينه‌های گزافی را بابت آن پرداخت کنند.

وی با اشاره به اينکه در مورد بيمه دو مشکل وجود دارد، اظهار کرد: اول آنکه برخی پزشکان و مراکز درمانی دفترچه‌ها را قبول نمی‌کنند و دوم آنکه پزشکان از بيمه طلبکارند ولی بيمه پول دکترها را نمی‌دهند.

اين مرجع تقليد با اشاره به اين‌که «برای يک دکتر برگه دفترچه بايد مثل پول نقد عمل کند» گفت: بايد هر وقت پزشک خواست بتواند آن را به پول تبديل کند، که اگر اين مشکل حل شود جلوی بسياری از مسائل گرفته خواهد شد.

مکارم شيرازی در ادامه با بيان اين‌که «جوانان مستعد زيادی داريم که در خارج خيلی به آنها بها می‌دهند» گفت: اينها عزيزان ما را به سوی خود جذب می‌کنند.

وی ادامه داد: در اين زمينه يک مسئوليت، ما روحانيون داريم که بايد به اينها بگوييم شما با ماليات اين مردم به اينجا رسيده‌ايد و نبايد به خاطر مقداری پول خود را بنده ديگران کنيد، اما وظيفه شما هم اين است كه با فراهم کردن امکانات مانع خروج آنها شويد.

اين استاد درس خارج فقه حوزه تصريح كرد: بايد کاری کنيم که همه مردم از لحاظ درمانی تأمين باشند و هيچ شخصی ذهنش درگير درمان نباشد.

اين مرجع تقليد هم‌چنين با بيان اينکه « تکنولوژی وطن ندارد» اظهاركرد: سعی کنيد آخرين پيشرفت‌های دنيا را وارد کشور کنيد تا مشکلات مردم رفع شود.

مکارم شيرازی افزود: در کنار اين کار در نظر داشته باشيد که بايد جوانان را تربيت کنيد تا آنها با نوآوری‌ها و تلاش‌های علمی خود ما را بی‌نياز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین