کد خبر: ۱۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱

الویری: درباره‌ی ترانه موسوی مدارک و اسنادی دارم که به دلایل قول شرعی تاکنون منتشر نکرده‌ام

در ستاد کروبی پروژه تقلب توسط مخالفان نظام طراحی نشده بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی الویری درباره علت دستگیری‌اش در سال گذشته گفت:‌ زمانی که در تحقیقات کمیته پیگیری آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات در تعداد کشته‌شدگان به عدد 72 رسیدیم و به محض اینکه آقای بهشتی سخنگوی کمیته این آمار را اعلام کرد، بلافاصله هم دفتر کمیته پیگیری پلمپ شد و هم ما دستگیر شدیم. 

الویری که در انتخابات سال گذشته در ستاد کروبی فعالیت می‌کرد در گفت‌و گو با ویژه‌نامه انتخاباتی روزنامه جوان چنین افزود:‌ آقای بهشتی بر مبنای اطلاعاتی که دفتر و توسط کارکنان کمیته به‌دست آمده بود، این آمار را اعلام کرده بود و من فکر می‌کنم بدون هیچ قصد و غرضی هم اعلام شد.

وی گفت: 3اتهام به من وارد شده بود؛ یکی فعالیت در کمیته پیگیری آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات، دوم مصاحبه‌هایی که انجام داده بودم و سومین اتهامم، شرکت در راهپیمایی 25 خرداد بود. از دو اتهام اولی تبرئه شدم اما دادگاه دلایلم را برای شرکت در راهپیمایی نپذیرفت که به یک سال حبس تعلیقی محکوم شدم.

مرتضی الویری اظهار کرد: ما اطلاعات و اسامی 69 نفر جان‌باخته را به مجلس ارائه کردیم اما چند روز بعد مجلس اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی از طرف کمیته پیگیری دریافت نکرده. مجددا نسخه دیگری را به کمیسیون امنیت ملی مجلس فرستادیم.
اینکه می‌گویند این آمارها درست یا نادرست بود و به نظام ضربات جبران‌ناپذیری زد، به قضیه هولوکاست شباهت دارد. اما نگاه اصلی باید به گونه‌ای باشد که حتی اگر یک نفر هم کشته شده باشد دغدغه رسیدگی به پرونده آن یک نفر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترانه موسوی یکی از همان مواردی است که اشتباه بود و البته کمیته هم این موضوع را اعلام کرد، درباره ترانه موسوی مدارک و مستندات خاصی در اختیار دارم اما به دلایلی که قول شرعی داده‌ام تا به امروز این مدارک را منتشر نکرده‌ام. ماجرای ترانه موسوی بسیار پیچیده است. این شخص در مقابل مسجد قبا دستگیر شد. 
من دارای محذوراتی هستم. بیش از این نمی‌توانم توضیح دهم. در این زمینه عذر شرعی دارم.

الویری گفت: چنانچه به افرادی که سابقه درخشانی در نظام و انقلاب دارند تهمت فتنه‌گر وارد کنیم استوانه‌های تنومندی را که در شرایط دشوار جامعه سخت به آنها نیازمند است را از دست خواهیم داد هرچند که معتقدم برخی رفتارها اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه قبول دارم که از هر حادثه‌ای ولو کوچک، جریانات بیگانه و ضد انقلاب سواستفاده می‌کنند و متاسفانه اتفاقات یک سال گذشته نیز فارغ از این موضوع نبود، تصریح کرد: اینکه پروژه‌ای به نام تقلب توسط افراد مخالف نظام پایه‌ریزی شده باشد، حداقل در ستاد آقای کروبی را نفی می‌کنم. معتقدم تقلبی که تاثیرگذار باشد نشده بود. شاید تخلف و بعضا تقلب‌هایی صورت گرفته باشد اما در مجموع این موارد در روند کلی تاثیری نداشته است. تخلفاتی صورت گرفته که بر مبنای آن شورای نگهبان در موارد مشابه انتخابات را ابطال اعلام کرده است و انتظار می‌رفت در این انتخابات هم این اتفاق رخ می‌داد؛ تخلفی نظیر اینکه در یک حوزه انتخابی، به خاطر توزیع یک وانت‌بار لباس ورزشی بین مردم انتخابات ابطال شده است اما در انتخابات اخیر، 80 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی که باید تیرماه پرداخت می‌شد دو ماه زودتر به عنوان هدیه از طرف آقای احمدی‌نژاد در بین مردم توزیع می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین