کد خبر: ۱۰۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۹
در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد

امام جمعه مشهد: برخی مردم در برابر تبلیغات و شایعات سحرزده و جن‌زده می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب جمعه موقت مشهد گفت: بعضی از سیاسیون به‌دلیل نداشتن تقوای سیاسی، برای رسیدن به مقام به هرگونه اعمالی دست می‌زنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "محمدباقر فرزانه" امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد كه در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینكه ماه‌های تیر و شهریور سال 1360 یادآور خاطرات بسیار بزرگی برای ملت ما است، خاطرنشان كرد: شهید آیت‌الله مطهری، می‌فرماید، ما ایرانی‌ها دارای خصوصیات بسیار والا و ممتاز و نیز دارای خصوصیات بدی هستیم. خصوصیات ممتازی كه ما ایرانی‌ها داریم در "حق‌پذیر بودن ما" است. این حق‌پذیری، ما ایرانی‌ها را به جایی می‌رساند كه پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد سلمان فارسی می‌فرماید، "السلمان منی" و اما یكی از خصوصیات بدی كه ما ایرانی‌ها داریم این است كه خیلی راحت سرمایه‌های عظیم خود را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: در همین حادثه 6تیر و حوادث بعد از آن یك شخصی مثل بنی‌صدر 11 میلیون رای را كسب می‌كند و رییس‌جمهور می‌شود و یک انسان شایسته‌ای مانند شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به حدی در ذهن ما ناهنجار مطرح می‌شود كه من خودم در همین چهارراه شهدای مشهد، شاهد بودم كه مردمی كه از سمت حرم مطهر رضوی به سمت میدان شهدا در راهپیمایی بودند، شعار مرگ بر بهشتی را سر می‌دادند.

حجت‌الاسلام فرزانه، افزود: در این ماجرا یک مطلب بسیار مهم وجود دارد و آن این است كه برخی مردم در برابر تبلیغات و شایعات سحرزده و جن‌زده می‌شوند. ما در برابر شایعات و تبلیغات مشكل داریم و گاهی تسلیم شایعات و تبلیغات می‌شویم. تبلیغات برای بنی‌صدر 11 میلیون رای جمع كرده، شایعاتی را علیه شهید بهشتی به‌همراه می‌آورد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به ویژگی‌های والای شهید بهشتی گفت: ایشان فردی بی‌نظیر و روحانی‌ای كامل و برخوردار از تمام خصوصیات یک عالم شیعی بودند، هم‌چنین به وظیفه خود كه بهره‌مندی از علم و دانش برای معرفی اسلام به عنوان بهترین راه زندگی در برابر تمدن غرب بود، عمل كردند.

وی خاطرنشان كرد: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در بعضی از مسائل بی‌نظیر و در بعضی از مسائل كم‌نظیر بودند. وی امام‌شناس، امام‌محور و حامی امامت و ولایت بودند به حدی كه امام خمینی(ره) در مورد ایشان فرمودند، او مجتهد جامع‌الشرایطی است كه امثال او را ما در حوزه‌های علمیه كمتر سراغ داریم.

وی گفت: شهید بهشتی، عادل، عدالت‌گستر و عدالت‌خواه بود. شهید بهشتی همواره تاكید داشت عدالت به هر قیمتی باید برقرار شود، همچنین ایشان شخصی هوشمند در استكبارشناسی و مقاوم در استكبارستیزی بودند. حاضر بودند قیمت مقاومت در برابر استكبار را پرداخت كنند.

فرزانه ادامه داد: بعد از حادثه صحرای طبس، كنگره آمریكا كارتر را خواسته، از وی سوال كرد، چرا در برابر ایران شكست خوردیم؟ كارتر در جواب گفت، در ایران چند چیز وجود دارد كه اگر نبود، من انقلاب را شكست می‌دادم. اول آیت‌الله(منظور امام خمینی(ره) بود)، من هرگز نمی‌توانستم فكر امام را بخوانم و در ثانی شهید بهشتی. من خیلی تلاش كردم فریبش بدهم ولی نتوانستم. حتی آمدم از راه معامله با وی وارد شوم اما ایشان اهل معامله هم نبود. بعد او را ترساندم اما باز هم او نترسید. عجیب است كه رییس‌جمهور آمریكا این طور بهشتی را می‌شناسد. اما ما می‌گفتیم مرگ بر بهشتی. بسیار عجیب است كه شخصی چون كارتر این‌قدر دقیق شهید بهشتی را شناخت؛ اما ما ایشان را آن‌طور كه باید و شاید نشناختیم.

خطیب جمعه موقت مشهد افزود: شهید بهشتی می‌فرمود اگر راهی را كه انتخاب كرده‌ایم به شهادت ما منتهی نشود در حقانیت آن باید شك كنیم. من هر لحظه منتظر گلوله‌ای هستم كه بر قلب من بنشیند یا سقفی بر سر من فرو بریزد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح كرد: متاسفانه در فضای انقلابی، منافقین و دشمنان، فضایی را ایجاد كرده بودند كه بسیاری از دوستان نزدیك این عالم دینی از حمایت از ایشان می‌ترسیدند و این در حالی بود كه امام(ره) همواره از تخصص ایشان در كارهای حساس نظام استفاده می‌كردند. همچنین در آن شرایط فوق‌العاده، مقام معظم رهبری نیز در یك سخنرانی از شهید بهشتی دفاع كردند. همیشه دشمنان این نظام و ملت اسلامی از تبلیغات مسموم و شایعات غیرعاقلانه استفاده كرده‌اند.

وی تسلیم شدن مردم در برابر تبلیغات و شایعات را عامل مهمی در كم‌شدن كارآیی نظام و بدبین شدن دل‌های مردم نسبت به یكدیگر دانست و افزود: همواره تلاش دشمنان در راستای ایجاد چنین رخنه‌هایی بوده است و در چنین فضای مسمومی است كه عده‌ای بی‌تقوای سیاسی، برای رسیدن به مقام و از بین بردن رقیب، هر حرفی را می‌زنند و هر شایعه‌ای را در فضای جامعه پراكنده می‌كنند.

وی اضافه كرد:‌ متاسفانه برخی مومنین مخلص نیز آنچنان تحت تاثیر چنین فضای آلوده‌ای قرار می‌گیرند كه یا به فرمایشات رهبری توجه نمی‌كنند یا درصدد توجیه كردن اعمال خود برمی‌آیند؛ در حالی كه صراحت مقام معظم رهبری در چنین مواقعی مثال‌زدنی است.

امام‌جمعه موقت مشهد گوش جان سپردن به بیانات رهبری انقلاب را، عامل مهمی برای مصون ماندن از خطرات شایعات و تبلیغات دانست و گفت: رهبری و امامت در اسلام به هیچ عنوان شریك‌پذیر نیستند چرا كه این عمل ضد توحید است و در نگاه شیعی همه باید مطیع امام خود باشند.

وی افزود: سران فتنه می‌خواستند با زور انتخابات را لغو كنند و این در حالی است كه رهبری همواره مشورت و نصیحت را می‌شنود اما هرگز زور را قبول نمی‌كند.

حجت‌الاسلام فرزانه اتحاد، انسجام و همبستگی و همدلی را نیز عامل بعدی در حفظ نظام در برابر شایعات و تبلیغات دانست و گفت: نظام باید با همبستگی پیش برود و مسائل جزئی نمی‌تواند آن را از حركت بازدارد و در این راستا ملت نیز نباید سلایق خود را وسیله‌ی كینه و تفسیر خود از مسائل را، وحی منزل بدانند.

امام جمعه موقت مشهد همچنین با تاكید بر اینكه استكبارشناسی و استكبارستیزی همیشگی شما مردم، عامل مهمی در جهت حفظ نظام در برابر تبلیغات و شایعات بوده است، گفت: تا زنده‌ایم استكبارستیز هستیم و دست از شعار "مرگ بر آمریكا" برنمی‌داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین