کد خبر: ۱۰۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸

نتایج رقابت‌های فوتبال لیگ کشورهای آلمان، اسپانیا و انگلیس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آبی ـ اناری‌ها فصل تازه‌ی رقابت‌های لالیگا را با پیروزی آغاز کردند.

هفته نخست لالیگا 2011 ـ 2010
نخستین پیروزی مردان گوآردیولا
 

یکشنبه شب با 6 دیدار هفته نخست فصل 2011 ـ 2010 رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های اسپانیا ادامه یافت. 

در این رقابت‌ها بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی توانست در خانه راسینگ سانتاندر، پیروز از میدان خارج شود. لیونل مسی (3)، آندرس اینیستا (33) و داوید ویا (62) با گل‌زنی برای آبی ـ اناری‌ها هر سه امتیاز این بازی خارج از خانه را به حساب تیم‌شان واریز کردند. 

در دیگر دیدارها اوساسونا در ورزشگاه خانگی خود برابر آلمریا با تساوی بدون گل متوقف شد. این نتیجه در حالی برای اوساسونا به دست آمد که تیم مهمان در دقایق پایانی مسابقه با اخراج یکی از بازیکنانش، 10 نفره بازی می‌کرد. 

جواد نکونام در این بازی 85 دقیقه در ترکیب ثابت اوساسونا حضور داشت اما مسعود شجاعی نیمکت‌نشین بود و فرصت بازی پیدا نکرد. 

در دیگر رقابت‌های یکشنبه لالیگا، اسپانیول در خانه، 3 بر یک ختافه را شکست داد. رئال سوسیداد هم با یک گل ویا رئال را شکست داد. 

دیدار دپورتیوو لاکرونیا و رئال ساراگوسا هم گلی در پی نداشت. 

رقابت‌های یکشنبه با دیدار تیم‌های مایورکا و رئال مادرید تمام می‌شود.
 
این هفته از رقابت‌ها دوشنبه با دیدار تیم‌های مایورکا و اسپورتینگ خیخون به پایان می‌رسد.

پایان هفته دوم بوندسلیگا
شکست سنگین لورکوزن و اشتوتگارت
 

دومین هفته رقابت‌های بوندسلیگا با شکست سنگین بایرلورکوزن و اشتوتگارت برابر میهمانان‌شان به پایان رسید. 

دومین هفته رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های آلمان با شگفتی آغاز شد و به پایان رسید. 

جمعه شب، در شروع رقابت‌های هفته، کایزرسلاترن توانسته بود بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی را دو بر صفر شکست دهد و یکی از شگفتی‌های بوندسلیگا در فصل 2011 ـ 2010 را رقم بزند. 

این هفته از رقابت‌ها یکشنبه با انجام دو دیدار به پایان رسید که هر دوی آن‌ها با شکست تیم‌های میزبان همراه بود. 

در پرگل‌ترین دیدار هفته بایرلورکوزن در خانه خود، 6 بر 3 برابر بوروسیا مونشن گلادباخ تن به شکست داد تا یکی از پرگل‌ترین رقابت‌های تاریخ بوندسلیگا و در عین حال یکی از سنگین‌ترین باخت‌های تاریخ باشگاه لورکوزن رقم بخورد. 

در این مسابقه ابتدا "هرمان" با گل دقیقه 20 خود گلادباخ را از حریف پیش انداخت. 4 دقیقه بعد "دردیوک" بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 40 "بروورز" دوباره گلادباخ را از حریف پیش انداخت.
 
"هرمان" هم 5 دقیقه بعد با گل خود فاصله دو تیم را افزایش داد. "آرانگو" در دقیقه 56 چهارمین گل گلادباخ را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود.

"ویدال" در دقیقه 58 و از روی نقطه پنالتی برای لورکوزن گل‌زنی کرد تا هواداران این تیم به بازگشت تیم‌شان به بازی امیدوار شوند اما گل‌های دقیقه 60 و 69 "ادریسو" و "رویس" تمام امید لورکوزن و هوادارانش را بر باد داد. 

"کیسلینگ" مهاجم ملی‌پوش لورکوزن با گلی که در دقیقه 70 به ثمر رساند، تنها از سنگینی شکست خانگی تیمش جلوگیری کرد اما نتوانست تیمش را به بازی برگرداند. 

به این ترتیب در دیداری که 9 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد، گلادباخ با 6 گل هر سه امتیاز بازی را در حساب خود اندوخت. 

در دیگر دیدار یکشنبه، بوروسیا دورتموند در خانه اشتوتگارت 3 بر یک پیروز از میدان خارج شد. 

نخستین گل این بازی را خالد بولاهروز مدافع هلندی اشتوتگارت به اشتباه درون دروازه خودی جای داد (دقیقه 5). در ادامه باریوس و گوتسه (دقیقه 26 و 37) برتری دورتموند را به عدد 3 رساندند. 

اشتوتگارت در نیمه دوم تنها یک بار موفق به جبران یکی از سه گل خورده شد. کاکائو در دقیقه 69 تک گل میزبان را به ثمر رساند. 

به این ترتیب میزبانان رقابت‌های یکشنبه بوندسلیگا روز تاریکی را پشت سر گذاشتند. 

در جدول رقابت‌های بوندسلیگا در پایان هفته دوم کایزرسلاترن با 6 امتیاز صدرنشین است. این در حالی است که شیاطین سرخ فوتبال آلمان فصل پیش را در رقابت‌های بوندسلیگای 2 سپری کرده بودند. پس از این تیم هوفنهایم، ماینس، هامبورگ و هانوفر با 6 امتیاز و به خاطر تفاضل گل، در مکان‌های بعدی ایستاده‌اند.

پایان هفته سوم لیگ برتر انگلیس
نخستین پیروزی لیورپول و شکست "همشهری‌ها" 

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلیس با پیروزی لیورپول و شکست منچسترسیتی به پایان رسید. 

یکشنبه شب با انجام  4  دیدار پرونده سومین هفته رقابت‌های لیگ برتر جزیره بسته شد. این رقابت‌ها با 3 پیروزی یک بر صفر و یک نتیجه تساوی همراه بود. 

لیورپول با مربی جدیدش، روی هاجسون، سرانجام شاهد پیروزی بود و با تک گل دقیقه 65 فرناندو تورس مهاجم اسپانیایی‌اش توانست مهمان خود وست بورونویچ را از پیش رو بردارد. این نخستین برد آنفیلدی‌ها در لیگ 2011 ـ 2010 بود. 

منچسترسیتی در خانه ساندرلند شکست تلخی را تجربه کرد. مردان روبرتو مانچینی با تک گل دقیقه 90 بنت که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، نخستین شکست فصل خود را برابر این تیم میانه جدولی تجربه کردند. 

دیدار آستون ویلا ـ اورتون نیز تنها یک گل داشت. یانگ در نهمین دقیقه بازی تک گل سه امتیازی مسابقه را برای ویلا به ثمر رساند تا این تیم با این پیروزی 6 امتیازی شده و یکی از تیم‌های صدرنشین جدول رقابت‌های لیگ برتر در پایان هفته سوم باشد. 

بولتون و بیرمنگام هم با تساوی دو بر دو به کار خود پایان دادند. بولتون که تا فاصله 20 دقیقه مانده به پایان مسابقه دو بر صفر از مهمانش عقب افتاده بود، توانست با گلزنی دیویس (71، پنالتی) و بلیک (81) عقب‌افتادگی‌اش را جبران کرده و از شکست خانگی نجات پیدا کند. پیش از این جانسون در دقیقه 4 و گاردنر در دقیقه 51 با گل‌های خود بیرمنگام را از میزبان پیش انداخته بودند. 

در جدول رقابت‌های لیگ برتر در پایان هفته سوم، چلسی با سه پیروزی و 9 امتیاز صدرنشین است. آرسنال و منچستریونایتد با 7 امتیاز و به خاطر تفاضل گل، در مکان‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. آستون ویلای 6 امتیازی هم چهارم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین