کد خبر: ۱۰۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۳
پس از 15 سال‌ فعالیت در حوزه‌ی نشر

راه‌اندازی سایت شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب

تا‌کنون این شرکت حدود 150 کتاب در حوزه‌های گوناگون منتشر کرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی نشر، سرانجام «شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب» سایت اختصاصی خود را راه‌اندازی کرد. در این سایت مشخصات کتاب‌های این شرکت به همراه معرفی مختصر و تصویر جلد کتاب‌ها منتشر شده است. 

در توضیحات این سایت درباره این شرکت آمده است: «شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب در سال 1374 و با هدف «تهیه و ترجمه و گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی ... در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، آموزشی...» تأسیس شد. برای پیگیری اهداف مذکور بر تعریف و تدوین مجموعه‌های تصمیم‌گرفته شده که هر یک می‌بایست تحت نظر و مسئولیت یک دبیر مجموعه قرار گیرند. 

این مجموعه‌ها عبارت بوده‌اند از تاریخ معاصر ایران،مفاهیم علوم اجتماعی، فلسفه و اقتصاد سیاسی، مطالعات زنان، جامعه و سیاست، قدم اول، سایر کتاب‌ها پیش‌دبستانی و کودکان، و بالاخره آسیای مرکزی و قفقاز. 

در پی دگرگونی‌هایی در ترکیب سهامداران شرکت و کناره‌گیری یکی از اعضاء که پروانة نشر نیز به نام ایشان صادر شده بود در سال 1383، شرکت نشر و پژوهش شیرازه کتاب با صرفنظر از دو مجموعه مطالعات زنان و پیش‌دبستانی و کودکان، بر ادامة کار بر همان روال پیشین و در چارچوب همان مجموعه‌ها تصمیم گرفت و در این امر از همکاری نشر پردیس دانش برخوردار است.» 

تا کنون این شرکت حدود 150 کتاب در حوزه‌های گوناگون منتشر کرده است، در حوزه تاریخ معاصر ایران 47 کتاب منتشر شده است و از مجموعه کتاب‌های تصویری قدم اول حدود 50 مورد در زمینه‌های گوناگون فلسفی، علمی و زندگی‌نامه‌ای تا کنون منتشر شده است. کتاب‌های قدم اول ترجمه مجموعه کتاب‌هایی است به زبان انگلیسی است. در این کتاب‌ها با استفاده از تصاویر خواننده با آرای یک متفکر، فیلسوف یا سیاست‌مدار، حوزه‌ای از علوم یا مفاهیم گوناگون، ادیان و مذاهب مختلف آشنا می‌شود. 

بنا به اطلاعات این سایت کتاب‌های تازه منتشر شده این شرکت عبارتند از: منطق، مطالعات فرهنگی، شکسپیر (از مجموعه قدم اول)، فرمان آتش در کوهستان باختر، کردها و فرقه دمکرات آدربایجان، فرقه عدالت ایران، ایل بختیاری (از مجموعه تاریخ معاصر ایران)، روشنفکران و دولت در ایران، ملیت و بلشویسم، جنگ چچن. از سوی دیگر کتاب‌های جمهوری‌خواهی، درباره دموکراسی، رمانتیسم، مافیا، یونگ، آشوب، نظریه کوانتوم، نقش ارامنه در سوسیال دموکراسی ایران، از کردستان عراق تا آن سوی رود ارس، یادداشت‌هایی از آشوب‌های عشایری و سیاسی آذربایجان نیز به تازگی تجدید چاپ شده است. 

در این سایت بخشی برای معرفی همکاران وجود دارد و این سایت وبلاگی نیز دارد که در آن مصاحبه‌ای با مراد ثقفی دبیر مجموعه کتاب‌های تصویری قدم اول منتشر شده است. این سایت در نشانی (http://shirazehketab.net) در دسترس قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین