کد خبر: ۱۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹

ایران با 370 نفر در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو شرکت می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس اعلام نهایی کمیته ملی المپیک، کاروان ورزشی ایران با 370 ورزشکار و همراه در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی گوانگ‌جو شرکت می‌کند.

در فاصله یک ماه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی در گوانگ‌جو، چهره‌ی کاروان‌های شرکت کننده در این دوره از بازی‌ها مشخص می‌شود. کمیته ملی المپیک ایران هم اعلام کرد، با 370 ورزشکار و مربی در این دوره از بازی ها شرکت خواهد کرد.

این ورزشکاران در 31 رشته ورزشی به مصاف حریفان خواهند رفت. کاروان ایران در بازی‌های آسیایی دوحه با 238 ورزشکار و همراه شرکت کرده بود.

در حالی چهره نهایی کاروان ورزشی ایران در بین 45 کشور شرکت کننده مشخص می‌شود که کمیته ملی المپیک کره جنوبی با اعلام اسامی خود به ستاد برگزاری بازی‌ها، رکوردی کم‌نظیر را از جهت تعداد ورزشکاران و همراهان بر جای گذاشته است. کاروان ورزشی کره جنوبی قرار است با 1013 ورزشکار و همراه در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کند.

اگر چه کره جنوبی با 656 ورزشکار و همراه در بازی‌های آسیایی دوحه، بیشترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده بود اما این تعداد حضور ورزشکار و همراه، از سوی کشوری که میزبانی را بر عهده ندارد، یک رکورد محسوب می‌شود.

کمیته ملی المپیک ژاپن نیز که در دوره گذشته بازی‌های آسیایی با 631 ورزشکار سومین کاروان از لحاظ تعداد نفرات در دوحه بود، در این دوره اعلام کرده با 729 ورزشکار و همراه در بازی‌ها شرکت خواهد کرد.

همچنین بنا بر آماری که تاکنون اعلام شده است، کاروان هنگ کنگ با 400، اندونزی با 297 و فیلیپین با 249 نفر ورزشکار و همراه در بازی‌های گوانگ‌جو شرکت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین