کد خبر: ۱۱۲۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

دانشگاه علوم‌پزشکی ایران منحل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت در راستای اجرای تصمیمات دولت مبنی‌بر خروج دستگاه‌های اجرایی از استان تهران و در جهت تامین یکپارچگی در ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی، درمانی استان تهران و کاهش تصدی گری امور موازی اعلام کرد کلیه واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایران به دو دانشگاه تهران و شهیدبهشتی منتقل شد. 

در این ابلاغیه آمده است: واحدهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

وزیر بهداشت با ابلاغ نامه‌ای به دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دستور داد تمامی واحدهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی منتزع از دانشگاه علوم پزشکی ایران اعم از دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی، بیمارستانهای آموزشی، واحدهای پردیس مرکزی و بین‌الملل و سایر واحدهای دانشگاه که به نحوی با مراکز آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مرتبط هستند و نیز واحدهای رفاهی و پشتیبانی مرتبط اعم از خوابگاههای دانشجویی و فضاهای فوق برنامه و فرهنگی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شوند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی همچنین در نامه خود به دکتر لاریجانی آورده است: مجموعه تشکیلات و پست‌های سازمانی مرتبط با واحدهای اشاره شده در بالا اعم از اعضای ارجمند هیأت‌های علمی و کارمندان محترم آن واحدها و همچنین کلیه اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول اعم از احصاء شده متعلق و در اختیار به همراه منابع و تعهدات یکایک آنها نیز باید منتقل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این ابلاغ را در راستای اجرای تصمیمات دولت مبنی‌بر خروج دستگاه‌های اجرایی از استان تهران و در جهت تامین یکپارچگی در ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی، درمانی استان تهران و کاهش تصدی‌گری امور موازی اعلام کرده و به ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری اشاره کرده است.

دکتر وحیددستجردی در پایان نامه خود خواستار تداوم فعالیت یکایک واحدهای ارائه خدمات تا بازنگری در ساختار سازمانی و تشکیلاتی مجموعه شده و اظهار امیدواری کرده است با بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات موجود، مسیر تحقق این فرآیند مهم هموار و گام‌های استوار در جهت دستیابی به قله‌های رفیع تولید علم در کشور و نیل به اهداف چشم‌انداز 20 ساله برداشته شود.

همچنین وزیر بهداشت در نامه جداگانه‌ای تصدی تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران را به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دستور انتقال تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی و نیز بیمارستان‌های متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعم از شبکه‌های بهداشتی، درمانی و واحدهای مرتبط با آنها را به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صادر کرد.

دکتر مرضیه وحیددستجردی در نامه خود به دکتر محمدرضا رزاقی با اشاره به تصمیم دولت مبنی‌بر خروج دستگاه‌های اجرایی از استان تهران و تامین یکپارچگی در ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی استان تهران و نیز کاهش تصدی‌گری امور موازی آورده است: "پیرو ابلاغ مصوبه شماره 677/110 معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، ضمن انتقال کلیه فعالیت‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتقل می‌گردد."

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه خود همچنین خواستار تسریع در اجرای این ابلاغیه با تجمیع واحدهای هم نام دارای فعالیت‌های موازی و تداوم فعالیت یکایک واحدهای ارائه خدمات تا بازنگری در ساختار سازمانی و تشکیلاتی مجموعه شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دکتر وحید دستجردی در پایان نامه خود اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات موجود مسیر تحقق این فرایند مهم، هموار و دستیابی به پوشش کامل و گسترده خدمات بهداشتی، درمانی در کلان‌شهر تهران خصوصاً مناطق نیازمند، مستحکم‌تر از گذشته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
India
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
حتما ... . برا همین ... . به دل نگیرید شما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
0
0
شرم اوره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین