کد خبر: ۱۱۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳

آغاز رسمی بازی‌های آسیایی 2010

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2010 چین به طوررسمی گشایش یافت. 

شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2010 چین ساعت 20 جمعه شب به وقت محلی و پانزده و 30 دقیقه به وقت تهران با حضور نخست‌وزیر چین و صدها نفر از مقامات ورزشی كشورهای مختلف در شهر گوانگ‌جو مركز استان گوانگ دونگ در جنوب چین آغاز شد.

مراسم افتتاحیه با حضور گروه‌های هنری از چین و دیگر كشورهای آسیایی در دلتای رود مروارید انجام شد. 

این نخستین بار بود كه مراسم گشایش یک دوره از رقابت‌های ورزشی جهان در خارج از یک مكان ورزشی برگزار می‌شود و به همین دلیل به این مراسم جذابیت بیشتری بخشیده است.

پس از 6 سال تلاش متمركز؛ در نهایت این استان جنوبی چین توانست رویای خود را برای برگزاری این رقابت‌ها تحقق بخشد.

مراسم افتتاحیه راس ساعت 8 شب به وقت محلی و با حضور ون جیا بائو نخست‌وزیر چین؛ ژاک راک، رئیس كمیته بین‌المللی المپیک و شماری از مسئولان ارشد سازمان‌های ورزشی و رئیسان سازمان‌های تربیت بدنی و فدراسیون‌های كشورهای آسیایی شروع شد.


هنگام ورود نخست وزیر چین به محل مراسم؛ سرود ملی چین نواخته شد. 

اجرای مراسم رقص نور و نورافشانی و شلیک گلوله های توپ جلوه خاصی به این مراسم بخشیده بود. 

از پنج هواپیما و هزار راكت برای پراكندن ابرها و جلوگیری از بارش باران در مراسم گشایش استفاده شد و ماهواره هایی برای اطلاع‌رسانی آب و هوایی هر لحظه در حال خبررسانی درباره تحولات آب و هوا بود. 

تدابیر امنیتی به بالاترین حد در شهر گوانگجو میزبان اصلی بازی‌ها رسید و نظارت و بازرسی در تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر برقرار شد. 

به هر یک از اهالی خانوارهایی كه به‌دلیل برگزاری این مراسم مجبور به ترک‌‌خانه‌های‌شان شده بودند؛ 300 یوان معادل 50 دلار پرداخت شده است.

مسئولان شهر پیش‌بینی كرده‌اند دستكم 500 هزار چینی در ایام رقابت‌های آسیایی به این استان چین و شهر گوانگجو مركز آن سفر كنند. 

برای تزئین شهر از 50 میلیون گلدان گل استفاده شده است و یک میلیون و 600 هزار نفر نیروی داوطلب نیز خدمات رسانی به مردم؛ مسافران؛ ورزشكاران؛ مسئولان ورزشی و هیأت‌ها را بر عهده دارند.

رقابت های آسیایی سال 2010 میلادی با حضور 9 هزار و 704 ورزشكار از 45 كشور آسیایی از جمله جمهوری اسلامی ایران تا ششم آذر امسال ( 27 نوامبر 2010) در جنوب چین ادامه خواهد داشت و رقابت‌های پارآسیایی نیز ماه آینده میلادی آغاز می ‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین