کد خبر: ۱۱۳۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳

کت و شلوار بیژن نوباوه ایرانی است، مانتوی خانم‌ها غربی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیژن نوباوه گفت: "وقتی زن ایرانی فکر می‌کند که مانتو بهتر است یا این‌که بچه ما فکر می‌کند که موی ژل زده قشنگ‌تر است، این تاثیر کار فرهنگی غرب و از هر فسادی بدتر است، چرا که ناهنجاری را به هنجار تبدیل می‌کند. زمانی اگر کسی حتی سایه چشم می‌کشید جلوی ورودش به سازمان (صدا و سیما) را می‌گرفتیم، ولی ببینید امروز چه خبر است"(ایسنا -22 آبان 89)

عصرایران نوشت: بیژن نوباوه که زمانی خبرنگار صدا وسیما بوده در نیویورک و اکنون هم نماینده مجلس شورای اسلامی، اخیرا در اظهاراتی جالب توجه به مانتو و ژل مو حمله کرده، آنها را تاثیر کار فرهنگی غرب دانسته، از هر فسادی بدتر می‌داند. خاطر ایشان البته بسیار مکدر است از اینکه روزی جلو در سازمان صدا و سیما عده‌ای بوده‌اند که به صورت زنان زل می‌زده‌اند تا ببینند اگر آنها سایه چشم کشیده‌اند، جلو ورودشان به سازمان گرفته شود "ولی ببینید امروز چه خبر است!

در اینکه حفظ شئون اسلامی از جمله حجاب، واجب است و باید حرمت آن همواره نگاه داشته شود هیچ شک و شبهه‌ای نیست کما اینکه بسیاری از خواهران و مادران ما در این دیار داوطلبانه و از سر اعتقاد همین گونه می زیند و اتفاقا بسیاری از جوانان و دانشجویان و مادران و خواهران ما مانتو هم می‌پوشند و البته که العیاذ بالله فاسد هم نیستند. حتی چماق رضا خانی هم نتوانست حجب و حیای ایرانی زن مسلمان را بدرد. اما چه شده است که آقای نوباوه اینقدر اوقات‌شان تلخ شده است؟

آقای نوباوه ! اگر روش‌های سایه-چشمی شما و هم‌فکران‌تان جواب داده بود که الان خاطر عاطر سرکار مکدر نبود و فریاد بر نمی آوردید که ایها الناس ببینید چه خبر است؟ اگر هم جواب نداده است لازم است آن مقام منیع در نوع برخورد در مقولات فرهنگی یک بازنگری مختصر بفرمایند تا نوباوه دیگری در 100 سال آینده یافت نشود بگوید ما از قدیم تا کنون جلوی تمام خانم‌های سایه چشم‌دار به سازمان را گرفته‌ایم اما وا مصیبتا ببینید چه خبر است!

این نکته هم که جناب ایشان فرموده‌اند که ژل مو زدن و مانتو از فرهنگ غرب است و چون غربی است از هر فسادی بدتر است کمی سست بنیان است. اصولا در غرب کسی مانتو نمی پوشد، و در ثانی اگر هم بپوشد و ما آن را به عاریت گرفته باشیم ملالی نیست. مگر خیلی از چیزهای ما غربی نیست؟ همان کت و شلواری که جناب نوباوه به تن می‌کنند که غربی‌تر است؟ حتما ایشان نمی دانسته‌اند که کت و شلوار غربی است؟ یا یادشان رفته هرروز کت و شلوار می پوشند و با آن به پارلمان می‌روند که اساسا یک مفهوم غربی است و پشت میکروفونی صحبت می کنند که باز هم غربی است و از رادیو پخش می‌شود که آن هم غربی است و در انتخاباتی شرکت می‌کنند که کلا بر اساس مفاهیم فلسفه سیاسی غرب استوار است.

احتمالا یا اینها را یادشان رفته است و ما را کمی ساده گیر آورده‌اند یا حتما می‌خواهند با ما شوخی کنند یا قصد دارند پس از خواندن این مطلب ضمن ارائه یک شکایت عریض و طویل از عصر ایران غرب زده، زین پس با لباس محلی و سنتی خود در پارلمان حاضر شوند!

اندر باب ژل مو هم باید گفت اتفاقا همین یک قسمتش ایرانی و اسلامی است. بنده البته جرات ندارم وارد مسایل تخصصی دینی شوم اما احادیث و روایات بسیاری از ائمه معصومین وجود دارد که بر آراستگی ظاهر تاکید می‌کند. از جمله از امام صادق (علیه السلام) که می‌فرماید: «اذا اَخَذْتَ الدُّهْنَ علی راحتک فَقُل. اللهمّ انی اسأَلُک الزَّیْنَ و الزینَة( کافی جلد 6 ص 520) موقع روغن زدن موی سر، بگو: بارالها! از تو درخواست زیبایی و زینت دارم.

این حدیث ضمن اینکه اهمیت روغن زدن موی سر را می‌رساند، به ما می‌فهماند که روغن زدن موی سر می‌تواند امری عبادی نیز باشد. ممکن است جناب نوباوه بخواهد با تجزیه و تحلیل شیمیایی ژل مو و روغن به ما بفهماند که این دو جنس با هم فرق می‌کند و اولی فساد آور است و دومی نه، که اینجانب به علت فقدان دانش شیمی آلی این امر را به متخصصین علم کیمیا می‌سپارم.

در ثانی، آنقدر که ایشان نسبت به ژل موی سر و مانتو حساسیت دارند به امور دیگر نظیر فقر، بیکاری، حفظ حقوق شهروندی، دروغ‌گویی و غیبت که گناه کبیره هم هستند هم همین حساسیت را نشان می دهند؟ واقعا ما در توزیع عادلانه حساسیت ها در جامعه کمی راه خود را گم نکرده‌ایم؟ آیا همانقدر که به ژل مو و سایه چشم خانم‌ها حساسیت نشان می‌دهیم به حادثه سعادت آبادها هم حساسیت داریم. آیا همه این مصائب و معاصی‌، فسادهای کوچک‌اند و مانتوی خانم‌ها فساد اعظم؟!

بی اختیار به یاد جملات دکتر محمود احمدی نژاد در فعالیتهای انتخاباتی دور نهم ریاست‌جمهوری ایشان می‌افتم: "واقعا مشکل مردم کشور ما، شکل موی جوانان ما است؟ جوانها دوست دارند موی خودشان را هر جور می خواهند بگذارند، به من و تو چه ربطی دارد؟ من و تو باید به مشکلات اساسی کشور بپردازیم. دولت باید اقتصاد را سامان بدهد، فضای کشور را آرامش ببخشد، امنیت روانی درست کند، پشتیبانی کند از مردم. مردم سلایق گوناگون دارند. با سنت‌های مختلف، اقوام مختلف، تیپهای مختلف، دولت خدمتگذار همه است. چرا مردم را کوچک می کنیم؟ مردم را آنقدر کوچک می کنیم که مشکل مهم جوانهای کشور ما این است که مدل مویشان را چگونه بگذارند و دولت هم نمی گذارد؟ یعنی شان دولت این است؟ شان مردم این است؟ این توهین به مردم ما است. چرا مردم را دست کم می گیریم. یعنی الان مشکل کشور ما این است که چرا فلان دختر ما فلان لباس را پوشید؟ یعنی مشکل مردم ما این است؟"
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
9
0
منظورتان از این تیتر چه بوده است؟ چرا به شعور خوانندگانتان توهین م‌ کنید؟
طبق نظر شما پس چون کت و شلوار غربی است و اشکالی ندارد، در نتیجه می‌توان هر پوششی را که غربی‌ها دارند ما هم داشته باشیم.
خیر این طور نیست، کت و شلوار یک لباس رسمی بین‌المللی است نه یه لباس غربی، همان طور که زبان انگلیسی یه زبان بین‌المللی است نه زبان غربی‌ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
1
8
دمت گرم!

خوشم اومد به‌خدا
جواب‌هاي‌تان دندون‌شكنند؛ كاش من هم اندازه شما استعداد حرف زدن داشتم كاملا مودبانه و قاطع
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
0
6
سلام/ اولین بار است سایت شما را باز میکنم. بر خود تکلیف دانستم که از نگارنده این خبر و سایر دست‌اندرکاران سایت بسهم خویش قدردانی نمایم. سربلند باشید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین