کد خبر: ۱۱۴۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۲

علیخانی: اروپا را نادیده گرفتیم و سرگرم زامبیا شده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قدرت‌الله علیخانی درباره واکنش ایران به اقدام اخیر پارلمان اروپا که خواستار خروج نام گروه منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا شده است، گفت: یکی از ضعف‌هایی که دولت و به‌ویژه وزارت امور خارجه ما دارد این است که در طی رایزنی‌ها و ارتباطات و تماس‌هایی که داشتند، نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند.

وی افزود: سرگرم شدن به کشورهای آفریقایی نظیر گامبیا و زامبیا و … باعث شده است که با کشورهای اروپایی رایزنی نداشته باشیم و روابط لازم را برقرار نکنیم. ۲۷ کشور اروپایی وجود دارد و با توجه به تاثیرگذاری این کشورها و اتحادیه اروپا در جهان، نباید و نمی‌شود که اروپا را نادیده گرفت.

این نمایند مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دلمان را نباید به برگزاری مسابقه نمایشی فوتبال با سران آمریکای جنوبی خوش کنیم. این رفتارها در دیپلماسی دولت و غفلت از منطقه اروپا را، باعث فرصت یافتن اتحادیه و پارلمان اروپا و سرگرم شدن آنها به گروهک منافقین دانست.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه آمریکا منافقین را در لیست سیاه تروریست‌ها قرار داده است و بعید می‌دانم که آمریکایی‌ها بی‌عقلی کنند و به این خواسته اروپایی‌ها تن دهند. ما به اروپا معترضیم و می‌خواهیم که بر سر مواضع خود در محکومیت تروریسم بایستد. این کار اروپا نقض حقوق بشری است. من نمی‌دانم چه اسمی برای دفاع از گروهک تروریستی منافقین بگذارم، چون جنایات منافقین را همه می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین