کد خبر: ۱۱۵۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۱

ماجرای دعوای سیاوش قمیشی و علیرضا قمیشی بر سر یک آلبوم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت روزنامه ایران نوشت: «اسیر» عنوان آلبومی است در سبک پاپ که هر چند هنوز بیش از دو هفته از عرضه آن در بازار موسیقی نمی‌گذرد اما پخش گسترده آن در سوپرمارکت‌ها و البته نام‌خانوادگی صاحب اثر یعنی «قمیشی» که شباهت بسیاری دارد به نام‌خانوادگی یکی از خوانندگان آن سوی آب، باعث شده کنجکاوی مخاطبان برای شنیدن قطعات این آلبوم دوچندان شود.

جالب اینجاست علیرضا قمیشی خواننده این آلبوم نیز با یک ترفند تبلیغاتی، نام‌خانوادگی خود را بر روی استندها و پوسترهای تبلیغاتی این آلبوم، با فونتی چند برابر فونت نامش درج کرده تا بدین واسطه بتواند فروش آلبومش را بیشتر کند و کم نبوده‌اند رهگذرانی که با دیدن نام «قمیشی» بر روی این استندها این حدس در ذهن‌شان به‌وجود آمده که نکند در کنار حبیب محبیان، سیاوش قمیشی هم به ایران آمده و توانسته مجوز فعالیت در داخل را هم دریافت کند!

اما واقعیت این است که آلبوم مذکور چندین سال برای دریافت مجوز انتشار در ارشاد مانده‌ و آلبومی است از فرزند پسر خواننده لوس‌آنجلس‌نشین! پسری که حاصل ازدواج سیاوش قمیشی با لیلا وصال بوده و متولد 1349 تهران است.

جالب اینجاست علیرضا در تمام این سال‌ها در هر محفلی که حضور یافته کوشیده با صحبت درباره این موضوع که پدرش کیست، عیار هنری خود را بالا ببرد اما نه فقط سیاوش هیچ گاه علیرضا را به عنوان فرزند خود قبول نداشته که حتی چند سال قبل در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان از این موضوع سخن گفته که هیچ‌گاه علاقه‌ای به تولد این فرزند نداشته‌است!

قضیه وقتی شکل تاسف‌بارتر به خود می‌گیرد که علیرضا قمیشی در آلبوم «اسیر» دو قطعه از آثار سابق پدر را بازخوانی کرده و حتی برای به‌دست آوردن دل پدر، یکی از قطعات آلبوم با عنوان «درد دوری» را هم به پدر تقدیم کرده اما بلافاصله پس از انتشار این آلبوم، پدر طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که تحت هیچ عنوان، امتیاز هیچ اثر هنری خود شامل ملودی، آهنگ و تنظیم را به هیچ خواننده و هنرمند ایرانی واگذار نکرده و هر نوع اجرای مجدد، کپی کردن، انتشار و حمایت‌های غیراصل، دستبرد هنری محسوب می‌شود و این یعنی اینکه انتشار آلبوم «اسیر» توسط شخصی به اسم علیرضا قمیشی دستبرد هنری محسوب می‌شود!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین