کد خبر: ۱۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷

رکوردشکنی شریعتی، رئیس دانشگاه علامه، در برخورد با استادان و دانشجویان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در دانشگاه علامه‌طباطبایی چه خبر است؟ مدیریت آن چگونه عمل می‌کند؟ ۷۵ نماینده مجلس نسبت به مدیریت بزرگترین آکادمی علوم انسانی کشور اعتراض دارند، دانشجویان بسیاری در این دانشگاه در حال گذراندن دوره تعلیق از تحصیل خود هستند، اساتید بسیاری دیگر تدریس نمی‌کنند. 

به گزارش فرارو، چند روز پیش ۷۵ نماینده مجلس شورای اسلامی که در بین آن‌ها چهرهای شاخص جریان اصولگرا هم حضور داشتند با امضای نامه‌ای نسبت به نحوه مدیریت رییس دانشگاه علامه طباطبایی شدیدا اعتراض کردند. آن‌ها به وزیر علوم هشدار دادند که در برابر ریاست بزرگترین دانشگاه علوم انسانی سکوت اختیار نکند. 

مرتضی آقا تهرانی، احمد توکلی، ابراهیم نکونام از نمایندگان شاخص اکثریت بودند که این نامه را امضا کردند. نامه این نمایندگان ۲۳ صفحه پیوست نیز با خود به همراه داشت. 

براساس این گزارش در بخشی از این نامه آمده است: «نحوه رفتار دانشگاه علامه طباطبایی با مهدی طیب، عضو هیأت علمی این دانشگاه و بازنشستگی اجباری اساتید و سکوت تائید آمیز وزیر علوم ابهاماتی در نحوه مدیریت این وزارتخانه برای نمایندگان مجلس به وجود آورده است.» 

در ادامه این نامه قطع یک سال و نیم کلیه پرداختی ها به این استاد، عدم پرداخت مطالبات مهدی طیب از دانشگاه از دو سال و سه ماه قبل تاکنون و تعرض به حریم وی مورد تاکید قرار گرفته است. 

۷۵ نماینده در پایان نامه تصریح کردند که در صورت سکوت تائیدآمیز و عدم برخورد با تخلفات مذکور از سوی آن وزارت اقدامات بعدی نمایندگان نظیر سئوال و استیضاح پابرجا خواهد بود. 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در میان روسا دانشگاه‌های ایران در چند ماه اخیر در کانون توجه قرار گرفته است. حجت‌الاسلام سیدصدرالدین شریعتی با اخراج برخی از اساتید با تجربه و بازنشسته کردن برخی دیگر از آن‌ها صدرنشین اخبار دانشگاه‌های ایران بود. 

وی حدود یک سال پیش با بازنشسته کردن ۱۲ استاد برجسته اقتصاد توسعه در دانشگاه علامه باعث شد که گروه توسعه کلا منحل شود. شریعتی دلیل کنار گذاشتن اساتید را این‌گونه اعلام کرد؛ این اساتید گروه توسعه را به باشگاه سیاسی بدل کرده بودند! 

از سوی دیگر از زمان حضور حجت الاسلام شریعتی در دانشگاه علامه برخورد با دانشجویان به شدت افزایش یافته است. گفته می‌شود طی دو سال اخیر قریب به ۱۰۰دانشجو با حکم تعلیق از تحصیل رو به رو شدند. چند ماه پیش شش نفر از دانشجویان بسیجی این دانشگاه حکم تعلیق خوردند. 

حتی در میان دانشجویان تعلیقی دانشگاه دانشجویی با ۱۰ ترم تعلیق از تحصیل با احتساب در سنوات تحصیلی حضور دارد که خود یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود و اگر گینس از آن با خبر شود احتمالا آن را ثبت خواهد کرد. ناگفته نماند که این تعلیق طولانی مدت برای دانشجوی مذکور باعث شد که سنوات تحصیلی آن دانشجو پایان یابد و عملا از ادامه تحصیل بازبماند. دانشجوی مذکور تاپیش از دوران تعلیق ۵ ترم از تحصیلات خود را گذرانده بود. 

این‌ها اتفاقات بسیار کوچک در دانشگاه بزرگ علامه طباطبایی است دانشگاهی با ۷ دانشکده و هزاران دانشجو، اخراج مهدی طیب و مرتضی مردیها از اتفاقات حاشیه‌ای به حساب می‌آیند. بازنشسته کردن اساتید شاخصی هم‌چون ضیایی بیگدلی اتفاقات کوچک این دانشگاه بزرگ به حساب می‌آیند. 

اتفاق بزرگی که در علامه در حال رخ دادن است این است که یکی از اساتید نامدار این دانشگاه در پاسخ به این پرسش فرارو که مدیریت دانشگاه علامه چگونه بوده است؟، گفت: «بگذارید کارم را بکنم. اقرار می‌کنم که می‌ترسم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
0
0
ای بابا کک کی کزیده میشه؟؟ چیزی که در کشور ما ارزشی ندارد احترام به شخصیت و شان مردم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین