کد خبر: ۱۲۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
به‌دنبال کناره‌گیری احمد شفیق؛

عصام شرف، نخست‌وزیر مصر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به‌دنبال کناره گیری «احمد شفیق»، نخست‌وزیر دولت موقت مصر و پذیرش آن توسط شورای عالی نیروهای مسلح «عصام شرف»، وزیر حمل و نقل سابق، نخست‌وزیر مصر شد. 

به گزارش الجزیره، احمد شفیق به‌دنبال درخواست انقلابیون این کشور برای حذف شخصیت‌های وابسته به نظام «حسنی مبارک»، رئیس‌جمهوری مخلوع و تشکیل دولت انتقالی تکنوکرات از مقام خود کناره گرفت. 

بنا بر همین گزارش، شورای عالی نیروهای مسلح مصر در پیامی در صفحه این شورا در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک»، اعلام کرد که استعفای احمد شفیق که در روزهای آخر حسنی مبارک او را به این سمت انتخاب کرد، پذیرفته است. 

همچنین این شورا، وزیر حمل و نقل سابق را برای سمت نخست‌وزیری دولت موقت برگزیده است. 

پیش از این و در دیدار جوانان انقلابی به شورای عالی نیروهای مسلح مصر، انقلابیون فهرستی از افراد مورد اعتماد خود را به این شورا ارائه کرد که از جمله آنها عصام شرف وزیر حمل و نقل مصر بود. 

انتخاب شرف به مقام نخست‌وزیری و تشکیل دولت جدید، با استقبال گرم جوانان انقلابی روبه‌رو شد. وی در جریان انقلاب مصر تظاهراتی را در مقابل مجلس این کشور علیه دولت راه انداخته بود. 

شرف پس از انتخاب به‌عنوان نخست‌وزیر جدید با هیاتی از جوانان انقلاب 25 ژانویه دیدار کرد تا از دیدگاه‌ها ی جوانان انقلابی در مورد دوران انتقالی و انتظارات آنان آگاه شود. 

وی در این دیدار طرح‌های جوانان برای توسعه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
نخست‌وزیر جدید مصر همچنین تعهد داد که از انقلاب مصر حمایت کرده و برای عملی کردن خواسته‌های انقلابیون تلاش کند. 

وی از قصد خود برای دیدار از میدان «التحریر» قاهره برای شرکت در تظاهرات میلیونی جشن کناره‌گیری دولت احمد شفیق و تاکید بر دیگر خواسته‌های انقلاب خبر داد. 

در همین حال، «محمد البرادعی»، نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری مصر ضمن استقبال از برکناری دولت شفیق، خواستار حمایت دولت جدید از تولید و نظم بخشیدن به زندگی روزانه به‌ویژه در زمینه آموزش شد. 

وی همچنین از شورای عالی نیروهای مسلح مصر به‌علت پاسخ مثبت دادن به خواسته‌های ملت تشکر کرد. 

«جنبش شش آوریل» نیز از کناره‌گیری دولت شفیق استقبال کرد و این اقدام را پاسخ مثبت شورای عالی نیروهای مسلح به خواست جوانان انقلابی تلقی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین