کد خبر: ۱۲۴۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۳
از سوی صندوق تامین اجتماعی

دستمزد مبنای کسر حق بیمه سال جاری اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حداقل دستمزد روزانه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی (اجباری، اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، قالیبافان، بافندگی فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار) در سال 1390 مبلغ 110هزار و 100ریال تعیین شد. 

بر اساس بخشنامه ارسالی صندوق تامین اجتماعی به واحدهای اجرایی این صندوق آمده است: نظر به این که دستمزد عامل موثر در وصول حق بیمه و متقابلا انجام تعهدات قانونی است، بنابراین در جهت سیاست‌گذاری منطقی و هماهنگی در واقعی‌تر کردن دستمزدها و ایجاد رابطه متناسب در سطوح دستمزدی، میزان افزایش دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1390 اعلام و واحدهای اجرائی مکلفند ضمن رعایت دقیق آن، اطلاع‌رسانی لازم را به کارفرمایان مشمول قانون تامین اجتماعی جهت رعایت دستمزدهای اعلام شده صنف مربوطه انجام دهند. 

همچنین بر اساس این بخشنامه، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه مشمولان قانون بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه در سال 1390 روزانه مبلغ 55.050 ریال (50 درصد حداقل دستمزد) تعیین و اعلام می‌شود. ضمن آن که رعایت حداقل دستمزد در مورد پرداخت مقرری آن دسته از بیکاران که تاریخ وقوع بیکاری آنان از اول فروردین ماه سال 90 و به بعد می‌باشد، الزامی است و همچنین مقرری بیمه بیکاری آن دسته از مقرری‌بگیران سنوات قبل که در سال جاری ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال 1390 است تا مبلغ حداقل دستمزد سال 1390 ترمیم خواهد شد و نیازی به صدور ابلاغ جدید نخواهد بود.

لازم به ذکر است، دستمزد مبنای کسر حق بیمه آن گروه از بیمه‌شدگان اختیاری که مبنای کسر حق بیمه آنان در سال 1389 از رقم 101 هزار ریال روزانه بیشتر است، معادل شش درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه به علاوه 3.040 ریال برای هر روز نسبت به آخرین دستمزد آنان در سال 1389 افزایش می‌یابد و دستمزد جدید مبنای کسر حق بیمه آنها در سال 1390 خواهد بود، مشروط بر این که از حداقل دستمزد روزانه مبلغ 110 هزار و 100 ریال در سال 1390 کمتر نباشد.

همچنین با توجه به این که دستمزد مقطوع رانندگان مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان در مورد رانندگان مینی‌بوس و سواری بین شهری معادل 1/1 برابر حداقل دستمزد شورای عالی کار، سایر رانندگان بین شهری معادل 3/1 برابر حداقل دستمزد و رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی‌بوس (درون شهری) معادل حداقل دستمزد مذکور تعیین شده است، لذا دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه روزانه رانندگان مذکور برای سال 1390 به ترتیب 110/121، 130/143 و 100/110 ریال در سال 1390 محاسبه و وصول خواهد شد.

گفتنی است، حق بیمه کارگران ساختمانی بر مبنای هفت درصد حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 110 هزار و 100 ریال در سال جاری محاسبه و وصول خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین