کد خبر: ۱۲۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۶

کبوترها خصوصیات احساسی چهره انسان را درک می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان دانشگاه «آیووا» دریافته‌اند که کبوتران می‌توانند هویت و خصوصیات احساسی چهره انسان را مانند انسان‌ها تشخیص دهند. 

دانشمندان در پژوهش خود به کبوتران تصاویری از چهره‌های انسانی را نشان دادند که از هویت‌های چهره مختلف و همچنین حالات عاطفی متفاوتی مانند لبخند یا اخم برخوردار بودند. 

در یک آزمایش مشخص شد که کبوترها مانند انسان‌ها می‌توانند شباهت بین چهره‌هایی که هویت و حالات خاصی از خود بروز می‌دادند را درک کنند. در آزمایش دوم، کار این کبوترها طبقه‌بندی عکس‌ها بر اساس یکی از این بعدها و کنار گذاشتن بقیه بود. 

محققان دریافتند که این کبوترها می‌توانستند راحت‌تر احساسات را زمانی که چهره را تشخیص داده بودند رد کنند تا برعکس این موضوع. 

در حقیقت این یافته‌ها به دانشمندان کمک خواهد کرد تا در فرضیات خود در مورد منحصربفرد بودن فرآیندهای شناخت انسان با فرآیندهای عمومی‌تری در کارهای پیچیده‌تری مانند شناخت چهره تجدید نظر کنند. 

دانشمندان به این دلیل از کبوترها در تحقیقات خود استفاده کردند که آنها از بینایی قوی برخوردار بوده وهمچنین از بستگان تکاملی انسان نیستند. 

کبوترها از سیستم خاصی برای پردازش چهره برخوردار نیستند اما آنها پس از اینکه آموزش داده‌ شوند می‌توانند از فرآیندهای شناختی انسان در تشخیص چهره انسان بهرمند شوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین