کد خبر: ۱۲۵۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
وزیر رفاه وتامین اجتماعی:

زنان خانه‌دار مى‌توانند از بیمه تامین اجتماعى استفاده کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صادق محصولی گفت: برای بیمه‌های اجتماعی مدل‌های مختلفی وجود دارد که زنان خانه‌دار می‌توانند از مدل 12 درصد، 14درصد، 18درصد و یا 27 درصد استفاده کرده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند

وزیر رفاه وتامین اجتماعی افزود: بیمه زنان خانه دار در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به صورت یک قانون قابل اجراست و در غیر این صورت اجرای آن امکانپذیر نیست.

صادق محصولی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره این که سرانجام طرح بیمه زنان خانه‌دار چه خواهد بود؟، اظهار داشت: طرح بیمه زنان خانه‌دار این طور که مطرح می‌شود، هیچ‌گاه به صورت قانون نبوده است اما زمانی که با طرح و تصویب در مجلس به صورت قانون در آید و متناسب با قانون اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد، قابل اجرا خواهد بود.

وزیر رفاه وتامین اجتماعی در ادامه تصریح کرد: البته در حال حاضر زنان خانه‌دار می‌توانند با توجه به ظرفیت قانونی فصلی از بیمه خویش فرما استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: برای بیمه‌های اجتماعی مدل‌های مختلفی وجود دارد که زنان خانه‌دار می‌توانند از مدل  12درصد، 14 درصد، 18 درصد و یا 27 درصد استفاده کرده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

محصولی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فرصت خوبی برای زنان خانه‌دار در بحث بیمه به وجود آمده است و متقاضیان می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وزیر رفاه درخصوص اختصاص یارانه از محل بودجه عمومی به این نوع بیمه‌ها اظهار داشت: این امر مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

محصولی در ادامه از تدوین برنامه‌های ویژه درسال جاری خبر داد وافزود: با توجه به نام‌گذاری سال جدید با عنوان "جهاد اقتصادی"، تلاش خواهد شد تا در تمام بخش‌ها به ویژه مباحث مربوط به تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته که در حوزه اقتصادی فعال هستند، جهش‌هایی خوبی شاهد باشیم.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خدمات خوبی هم برای بازنشستگان و هم در بخش بیمه‌های درمانی با در نظر گرفتن میزان اعتبارات برای سال 90 و همچنین نحوه تصویب آن از سوی مجلس، عرضه خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین