کد خبر: ۱۲۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
بازار اجاره بها خیزش برداشت

افزایش اجاره خانه در تهران تا 20 درصد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجاره بهای مسکن در ماه‌های اخیر با افزایش 10 تا 20 درصدی در نقاط مختلف شهر تهران روبرو شده است و مشاوران املاک هم تائید می‌کنند که این افزایش ادامه خواهد داشت.

در حالی که مدت زیادی از خبرهایی مبنی بر آرامش در بازار اجاره مسکن نمی‌گذرد اما در هفته گذشته قیمت اجاره بها در اغلب مناطق تهران با افزایش 10 تا 20 درصدی مواجه شده است و با وجودی که مسئولان براین امر تاکید کردند که در سال آینده بازار اجاره بها کنترل خواهد شد اما ظاهرا این امر تاکنون محقق نشده است.

یکی از مواردی که موجب افزایش اجاره بها در 2 سال گذشته اعلام شده، کاهش نرخ سود بانکی است. درواقع کاهش نرخ سود سپرده‌ها و عدم تسهیلات‌دهی بانک‌ها موجب شده که اغلب مالکان، اجاره بها را یکی از راه‌های کسب درآمد به شمار آورند؛ بنابراین با افزایش قیمت در هر بخش به خصوص در مواد غذایی، مالکان هم اجاره بها را افزایش می‌دهند.

براین اساس بازار اجاره هم در این مدت دستخوش فراز و نشیب‌های زیادی شده و این موضوع اقشار آسیب‌پذیر جامعه را هدف قرار می‌دهد.

شاهین یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه در چند روز گذشته از اردیبهشت ماه، قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تا 20 درصد افزایش یافته است، گفت: وقتی که افراد درآمد زیادی ندارند؛ بنابراین مجبورند که اجاره‌ها را گران‌تر کنند.

وی به تاثیر نرخ سود سپرده بانک‌ها اشاره کرد و افزود: سودهای بانکی کم شده و به جای آن اجاره‌‌ها افزایش یافته‌اند و صاحبخانه‌ها هم به دنبال دریافت اجاره به جای ودیعه هستند.

یکی دیگر از مشاوران املاک هم با تایید این افزایش قیمت، گفت: اجاره بها نسبت به سال گذشته با 10 تا 20 درصد افزایش روبرو شده است و به نظر می‌رسد که این رویه در فصل‌های اجاره که در خردادماه آغاز می‌شود ادامه داشته باشد.

اجاره بها در نقاط مختلف شهر تهران 

سوئیت 30 متری در سردار جنگل با 2 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه 300 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است و برای 44 متری درخیابان مولوی هم 10 میلیون ودیعه با ماهیانه 150 هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

آپارتمانی 42 متری در محدوده فردوس غرب هم با 21 میلیون تومان رهن کامل به اجاره گذاشته شده است، همچنین برای 42 متری در خیابان خاقانی هم 10 میلیون با 160 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در محدوده خیابان کلهر اسکندری هم واحدی 57 متری و یک خوابه با 15 میلیون تومان رهن کامل و 350 هزار تومان به مستاجران، اجاره داده می‌شود.

برای واحد 60 متری در محدوده مرزداران هم 35 میلیون تومان رهن کامل دریافت می‌شود و همین متراژ واحد در نیروهوایی با قیمت 10 میلیون رهن و ماهیانه 400 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.

برای 50 متری در خیابان بهشتی هم 5 میلیون ودیعه با 500 هزار تومان اجاره تعیین شده است که این نرخ در واحدی 54 متری در محدوده نارمک با عمر 3 ساله 10 میلیون ودیعه با 400 هزار تومان اجاره است.

آپارتمانی 60 متری در شریعتی خیابان مطهری هم با 10 میلیون تومان ودیعه و 300 هزار تومان ماهیانه به اجاره گذاشته شده است و این درحالی است که برای 63 متری در محدوده اشرفی اصفهانی با عمر 2 ساله 10 میلیون ودیعه با 350 هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

28 میلیون ودیعه هم برای واحدی در تهرانپارس اتوبان باقری و 75 متری تعیین شده است، همچنین 82 متری در خیابان استاد معین با عمر 5 ساله با قیمت 30 میلیون تومان ودیعه به اجاره گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین