کد خبر: ۱۲۶۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۵
انصاری، نماینده مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد كشور با ركود جدی مواجه شده اما دولت نمی‌خواهد آن را باور كند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس اظهارات یک عضو كمیسیون اقتصاد مجلس، اقتصاد كشور با ركود جدی مواجه شده اما متاسفانه دولت نمی‌خواهد این ركود را باور كند.

جشمید انصاری تصریح كرد: «دولتی‌ها خواهان پذیرفتن ركود اقتصادی كشور نیستند و آنها بر این باورند كه با اعلام كردن وضعیت خوب اقتصادكشور می‌توانند عملا وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشند. در صورتی كه برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب است كه می‌تواند اقتصاد كشور را از حالت ركود در بیاورد.»
وی با اشاره به افزایش چک‌های برگشتی در كشور متذكرشد: «تولیدكننده و بازرگانی پیدا نمی‌شود كه خواهان بدحساب شدن در بازار شود مگر آنكه تنگناهای اقتصادی مانعی برای عدم پرداخت به موقع معوقات آنان شود. بنابراین باید در ابتدا تلاش شود تا این موانع برطرف شوند.»

به گفته انصاری، زمانی كه وضعیت اقتصادی در كشور به درستی نباشد و بسیاری از تولید كنندگان توان به فروش رساندن تولیدات خود را نداشته باشند و مصرف‌كنندگان نتوانند منابع مورد نیاز برای خریدهای خود را فراهم كنند به طبع منابع پیش‌بینی شده به موقع تامین نخواهد شد و تعهدات مالی فعالین بازار انجام نخواهد شد.

انصاری نكته دیگری را هم به عنوان یكی از علل اصلی افزایش نرخ چک‌های برگشتی در كشور می‌داند و تاكید دارد: «متاسفانه در سیستم بانكی ما در افتتاح حساب‌های جاری و تحویل دسته چک به مشتریان هیچ نوع اعتبار‌سنجی و ضابطه‌ای لحاظ نمی‌شود به گونه‌ای كه براحتی می‌‌توان با مراجعه به بانک‌های مختلف صاحب دسته چک شد.»

این عضو كمیسیون اقتصاد افزایش چک‌های برگشتی را به ضرر افزایش سرمایه‌گذاری در كشور دانست و افزود: «تولید‌كنندگان برای به فروش رساندن كالاهای خود بازار مطمئنی ندارند بنابراین این بحث بسیار موثر در امر سرمایه‌گذاری است.»

وی معتقد است شرایط فعلی و افزایش روز به روز چک‌های برگشتی به مناسب نبودن وضعیت اقتصادی كشور بر می‌گردد چرا كه در حال حاضر كشور در یک ركود اقتصادی به سر می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
0
0
لطفا سنگ‌اندازی نکنید دولت عملکرد خوبی را در پیش گرفته. اینقدر برای روسای ... قبلی صبر کردید برای این خادم بی‌منت هم صبر کنید. سنگ‌اندازی بس است. همانقدر که توی مجلس عین بچه‌ها به جان هم می‌افتین بس است. شما هم با این قانون خانمان‌برانداز حمایت از خانواده. شما را من نمی دانم اما من دارم خیلی از بازتاب‌های ناراحت‌کننده‌ی این قانون را می‌بینم. ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین