کد خبر: ۱۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

روایت‌های متفاوت درباره دستگیری محمدرضا مدحی+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در حالی‌که روزنامه کیهان از محمدرضا مدحی با عنوان «یک عنصر دستگیر شده ضد انقلاب» یاد کرده و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز او را "مهره نظام سلطه" نامیده، خبرگزاری فارس در گزارشی از او به عنوان یکی از «نیروهای مرتبط با دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران» یاد کرده که در اپوزیسیون خارج نشین نفوذ کرده بوده است.

به گزارش آفتاب، خبرگزاری فارس، در این زمینه گزارش داده است: «در پی تصویب طرح تشکیل دولت در تبعید از سوی بنیاد آمریکایی دموکراسی که بر اساس آن قرار بود مجموعه‌ای از نیروهای با سابقه اجتماعی و مذهبی با ایجاد شورایی اقدام به عملیات خرابکاری و در نهایت براندازی جمهوری اسلامی کنند، محمدرضا مدحی از ایرانیان مقیم خارج کشور برای اداره این دولت انتخاب شد.

سرویس اطلاعاتی آمریکا این فرد را که از وجهه سابقه خدمت در نهاد‌های انقلابی برخوردار بود، در زمان تجارت سنگ‌های قیمتی در بانکوک به سرعت شناسایی و از طریق سفیر خود در تایلند برای همکاری با اپوزیسیون خارج کشور جذب کرد که وی در نخستین گام با تشکیل گروهی موسوم به "جنبش جمع یاران " اقدام به ارتباط گسترده با جریانات ضد انقلاب کرد.

مدحی همچنین با برخی مقامات آمریکایی و همچنین نمایندگان سرویس‌های جاسوسی انگلیس و فرانسه دیدارهای متعدد داشت و آنها از وی خواسته بودند که با ایجاد ارتباط گسترده با سران فتنه در داخل کشور و جذب نیرو از بدنه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظام و ایجاد یک شبکه منسجم پروژه دولت در تبعید و براندازی نظام اسلامی را عملیاتی کند.

هنگامی که قرار شد در راستای این پروژه مدحی و شورای رهبری دولت در تبعید در پادگانی در تل‌آویو مستقر شوند عملیات نجات وی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شد و مدحی به کشور بازگشت».

اما بر اساس گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، «مدحی در پروژه تعریف شده از سوی نظام سلطه و در راس آن آمریکا بازیگری نقش رهبر'دولت در تبعید' پروژه مصوب بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) مستقر در واشنگتن را برعهده داشت که پیش از استقرار در پایگاهی اسراییلی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) که پیشتر در این پروژه نفوذ و حضور داشته اند هدایت شد و از این پروژه ضد ایرانی کناره گرفت». 

کیهان نیز در گزارشی با عنوان «اعترافات یک عضو دستگیر شده ضدانقلاب، پروژه یکپارچه کردن اپوزیسیون چگونه شکست خورد»، به تشریح جزئیات بیشتری از این ماجرا پرداخت و نوشت: «دنیس راس در لابی صهیونیستی آیپک در شهریور 88 وارد فاز اجرایی این پروژه می شود و از شناسایی فردی ایرانی در بانکوک خبر می دهد که دارای پایگاه اجتماعی است وی سابقه فعالیت نظامی در میان نیروهای مسلح ایران را نیز دارا است. 

سفارت آمریکا در بانکوک با آقای محمدرضا مدحی که به تجارت الماس می پردازد ارتباط برقرار می کند. در یک فرصت فوری ملاقاتی بین آقای مدحی و یک ژنرال آمریکایی در بانکوک برقرار می شود اگرچه این ملاقات کوتاه است و مدحی در ابتدا اعلام می کند که شرایط آنان را نمی پذیرد اما فورا سفر وی به عربستان هماهنگ می شود. 

آقای مدحی در سفر به عربستان در یک هتل اقامت می کند و به او گفته می شود که به زودی با فرد بسیار مهمی دیدار خواهد کرد. مهمان ویژه این دیدار خانم هیلاری کلینتون بود که به همراه وزیر خارجه عربستان (سعود الفیصل) مشترکا در مورد براندازی در ایران با او سخن می گویند. خانم کلینتون می گوید بسیار مشتاق است که وی را در آمریکا ببیند تا جنبش را با عنوان «جمع یاران» که تمام طیفهای اپوزیسیون را برای براندازی در ایران دربرمی گیرد راه اندازی کند. 

در این هنگام سفرای آمریکا، انگلیس و معاون سفیر فرانسه در مدت 3 روز اقامتش با وی دیدار می نمایند. 

مدحی سپس در یک پرواز به لس آنجلس سفر می کند و از آنجا به محل اقامتش در واشنگتن با اسکورت دیپلماتیک انتقال می یابد. 

مدحی در واشنگتن با معاونان وزیر امورخارجه دنیس راس و جوبایدن که تمایلات صهیونیستی دارند دیدار می کند. در این دیدار جوبایدن به وی تاکید کرد که باید روی کمک آمریکا برای براندازی ایران حساب کند. بایدن می افزاید: توافقات اولیه تشکیل دولت در تبعید در یک سال گذشته تنها چیزی که کم داشت یک گروه امنیتی و نظامی بود و با پیوستن شما باعث تکمیل این پروژه شد. 

دنیس راس هم به وی می گوید که یک جلسه در گوادلوپ فرانسه برگزار می شود و شما در آنجا به عنوان نماینده ما عمل می کنی. با توجیه شدن مدحی در آمریکا وی راهی پاریس می شود که گروههای ضد انقلاب که در آنجا گرد هم آمده اند را به هم پیوند دهد. 

امیرحسین جهانشاهی که 9 سال از عمرش را تحت فعالیتهای سازمان جاسوسی موساد برای براندازی در ایران گذرانده است و مهرداد خوانساری که به عنوان مغز متفکر وی عمل می کند، در پاریس منتظر آقای مدحی هستند و با ورود مدحی جلسه ای سه نفره بصورت محرمانه برگزار می شود که از میان سه نفر فوق یکی به عنوان فیلم بردار و ضبط این لحظات عمل می نماید. در این جلسه قرار هماهنگی ها گذاشته می شود و اعضاء در جلوی دوربین تاکید می نمایند که از آن جلسه سخنی بیرون نرود. پس از این جلسه چهره مدحی وارد رسانه ها می شود و تلویزیون رژیم صهیونیستی 10بار در یک روز مصاحبه وی را پخش می کند. 

جنبش جمع یاران در کنفرانس گوادلوپ 2 با همکاری نمایندگانی از سرویسهای جاسوسی کشورهای مختلف و افراد ذیل برگزار می شود. 

علیرضا نوری زاده (جاسوس Mi6 و موساد)، محسن مخملباف(عضو ستاد فتنه و رابط ستاد قیطریه)، امیرحسین جهانشاهی (عضو تروریستی موساد)، حسن شرفی (جانشین دبیرکل حزب منحله دمکرات)، عبدالله مهتدی (دبیرکل حزب منحله کومله)، موسی شریفی(نماینده حزب همبستگی اهواز)، مهرداد خوانساری (وابسته به سازمان Mi6)،رضا حسین پور(نماینده تجزیه طلبان بلوچ) و اعضایی از جریانات فاسد فرهنگی، منافقین و سلطنت طلب ها، توده ای ها. در این جلسه همچنین سه نفر از نمایندگان دولت فرانسه به نام های ذیل حضور داشتند 1- سگال صاحب بزرگترین شرکت هواپیماهای جنگی میراژ 2هزار، 2- منوال سازنده یکی از شرکت های تسلیحاتی فرانسه 3- نماینده ویژه آقای سارکوزی که مسئول میز ایران در سرویس اطلاعاتی فرانسه هم هست. 

در این جلسه مخملباف از طرف جنبش سبز به سخنرانی می پردازد و بعد از وی جهانشاهی نماینده موساد می گوید: برای اولین بار در این 30 سال در یک جا جمع شدیم، یک جا و یک زبان گفتیم، مبارزه می کنیم. هیچ اختلافی بین ما نیست و یک هدف داریم آن هم براندازی است. 

مدحی در اعترافاتش می گوید که بعد از گوادلوپ 2 تصمیم بر این شد که در پادگان «سکله» در فلسطین اشغالی مستقر شویم و با فرماندهی من و نیروهایی که در ایران داشتم و همچنین گروهک های تروریستی منافقین با ترور فیزیکی مسئولین ارشد ایرانی در ایران کودتا را عملیاتی کنیم و در همین حال که پروژه الماس فریب به تمام اهدافش رسیده شده بود نیروهای وزارت اطلاعات در یک محل مدحی را آخرین حلقه پروژه به ایران منتقل می کنند و سرویس های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آلمان را ناکام می گذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
2
1
مشکل اینجاست که هیچکدوم از طرفین راجع به الماس و تجارت اون چیزی نمیدونن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
7
20
به نظرمن وزارت اطلاعات ایران در دنیا نظیر ندارد بسیار قوی هوشمند است که توانسته این همه نفوذ کند یک
درخواست از سربازان گمنام خدا را فراموش نکنید وقدر این ملت را بدانید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
13
13
وزارت اطلاعات به اين قوي كه در جهان نظير ندارد چرا نتونسته ضارب هاله را شناايي كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
2
6
سلام با تشکر از مطالب جالب و خواندنی شما عزیزان.
اگر مقدور میباشد مطالب جالب و جدید در مورد سیاست داخل و خارج را برایم ایمیل کنید.
با تشکر و سپاس فراوان و پیشرفت روز افزون شما عزیزان.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین