کد خبر: ۱۳۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴

اقدام بی‌‌سابقه لاریجانی و نطق حمایت از وزیر پیشنهادی نفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس بر خلاف رویكرد گذشته​اش در حمایت از یكی از وزرای پیشنهادی دولت نطق كرده و از رستم قاسمی و جایگاه سپاه پاسداران حمایت كرد.

علی لاریجانی با بیان اینكه بنا ندارد در اینگونه امور حرفی بزند و بیشتر مستمع سخنان نمایندگان است، گفت: اما به دو دلیل خواستم صحبت كنم. یكی اینكه حقی از آقای قاسمی ضایع شد و دیگر اینكه مطالبی درباره سپاه گفته شد كه صحیح نیست.

وی با اشاره به آشنایی​اش با رستم قاسمی​، از او به عنوان فردی موفق با كارنامه​ای چشم گیر یاد كرد و افزود: اتهامی را رسانه​ها به قرارگاه تحت مدیریت آقای قاسمی زده​اند كه مجال را از حضور بخش خصوصی گرفته است. اما اینگونه نیست و در مذاكراتم با بخش خصوصی آنها گفتند كه این قرارگاه مجال حضور را برای آنها فراهم كرده و به جای رقابت، از آنها حمایت كرده است. این افتخاری برای ایشان و سپاه پاسداران است كه در زمان صلح از سرمایه و تخصص خود برای آبادانی كشور استفاده كرده​اند.

وی تلقی مطهری و نگرانی وی در پیوند نظامیان با مسئولیت​های نفتی و سیاسی را نادرست خواند و گفت: اگر كسی در دوره جنگ مسئولیت داشته، خبط كه نكرده است. باید افتخار كرد كه این افراد همچنان مسئولیت​هایی را می پذیرند و من مطلعم كه ایشان مدت​ها مخالف پذیرش این مسئولیت بود و فرمانده سپاه هم مخالف بود و حتی در مشورت با من هم به ایشان گفتم كه نگران ادامه فعالیت قرارگاه هستم كه در غیاب شما چطور به فعالیتش ادامه خواهد داد.

لاریجانی افزود: این تلقی كه سپاه می خواهد قدرت سیاسی را بگیرد درست نیست. چون می​دانم كه به دلیل خوش سابقگی و توانمندی سردار قاسمی، فرمانده سپاه مخالف عدم حضور ایشان بود. اما بعد پذیرفتند و اینگونه نبود كه بر مصادر سیاسی چنگ بزنند.

وی یادآور شد: از وقتی كه نام وی برای وزارت نفت مطرح شد، موجی علیه سپاه وشخص وی مطرح شد. از اعلام اسم وی در لیست تحریم و ... كه معتقدم برای مخالفت با آن، باید مجلس رایی نمادین به او بدهد تا نشان دهد كه این تحریم​ها هیچ اثری ندارد. البته اسم ایشان در لیست تحریم نیست.

رئیس مجلس در پایان گفت: امیدوارم ایشان در مسئولیتی كه به عهده دارد تحولی ایجاد كند. از كارشناسان وزارت نفت هم می​خواهم با او همكاری كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین