کد خبر: ۱۳۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷

رییس ستاد دیه: در مورد نرخ دیه، تصمیم مقام معظم رهبری را اجرا می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز تکلف دیه مشخص شد و غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشوراعلام کرد نرخ دیه طبق اعلام قوه قضائیه 90 میلیون است.

تعیین نرخ دیه، در ماه‌های اخیر محل مناقشات زیادی شده، قوه قضائیه اصرار دارد که دیه نفس کامل 90 میلیون تومان و دولت می‌گوید این نرخ، مشکلات زیادی برای مردم و بیمه‌ها به وجود می‌آورد، اما سرانجام سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که دیه 90 میلیون تومان است.

اسدالله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور در همین باره می‌گوید: من هنوز از این خبر اطلاع ندارم چون در ماه رمضان در استان‌ها گلریزان دیه برای زندانیان داریم و من مرتب در سفر هستم اما قطعاً این موضوع تاثیر منفی بر روی زندانیان دیه نمی‌گذارد و با این حکم همه باید از آن تبعیت کنند.

وی تاکید می‌کند: حق انسان باید به طور کامل پراخت شود و ستاد دیه ترس و وحشتی از این مبلغ ندارد که ممکن است با تعیین این مبلغ ورود افراد به زندان‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه دیه یک مسأله‌ فقهی است نه شخصی ادامه می‌دهد: معتقدم هر زمان که وزارت دادگستری اعلام رسمی کرد باید مبلغ تعیین شده به طور کامل اجرا شود، بنابراین مشکلی با نرخ دیه در سال 90 نداریم و نظر و تصمیم نهایی رهبر معظم انقلاب را اجرا می‌کنیم.

جولایی می‌افزاید: دیه یک مسأله‌ی فقهی است که در اسلام نیز به آن تاکید شده و طبق تحقیقاتی که انجام شده قیمت 100 نفر شتر، 200 میلیون تومان می‌شود. بنابراین این رقم، رقم بالایی نیست و بیمه‌ها در این رابطه نباید قیمت بیمه‌نامه‌ها را بالا ببرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
باسلام
اگر قتل غيرعمد در ماه حرام اتفاق افتد، نرخ ديه دو برابر مي‌شود. باتوجه به تصويب 90مليون، آيا اين مبلغ به 180ميليون تبديل مي‌شود؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین