کد خبر: ۱۳۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳

احضار صالح دلدم تهیه کننده سینما به بازپرسی دادسرا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صالح دلدم، تهیه کننده، کارگردان سینما، با حکم بازپرس شعبه هشتم دادسرای موسوم به «کارکنان دولت» احضار شد. 

به گزاش آفتاب به نقل از فارس، علت احضار دلدم به دادسرا، شکایت جواد معماری اردستانی، مدیر شرکت ویدئو رسانه تصویر دنیای هنر می‌باشد، که چندی پیش صالح دلدم به افشاگری علیه وی و مافیای سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی دست زده بود. 

بنا‌بر‌این گزارش، دلدم چندی پیش نامه‌ای سرگشاده خطاب به جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت ارشاد، منتشر کرد، که در آن نامه از برخی از زد و بندها و فساد موجود در شرکت تصویر دنیای هنر که یکی از شرکای آن سید امیررضا شجاعی (خواهرزاده محمدرضا شریفی نیا) می‌باشد، پرده برداشت و از سیاست‌های فرهنگی دولت احمدی‌نژاد به خصوص در عرصه سینما شدیدا انتقاد کرد. 

این سینماگر همچنین خواستار جلوگیری از نابودی شبکه نمایش خانگی و احقاق حقوق تهیه کنندگان سینما به واسطه اعمال شرکت تصویر دنیای هنر شده بود. 

گفتنی است صالح دلدم از مشاوران مهدی کروبی و از اعضای حزب اعتماد ملی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٨ بود، که پس از اعلام نتایج انتخابات بازداشت و مدت هفت ماه را در زندان‌های اوین و قزلحصار گذراند. 

دلدم پس از آزادی از زندان طی نامه‌های سرگشاده‌ای به مسئولین دولتی به انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت به خصوص در عرصه سینما پرداخت. 

از جمله فیلم‌های صالح دلدم می‌توان به «مرثیه‌ای برای لاله‌زار»، «بازگشت»، «امضا»‌، «بی‌دل» و «کباب غاز» اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین