کد خبر: ۱۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
در نمازجمعه روز قدس

سیداحمد خاتمی: قفسی که فرعون مصر در آن محاکمه شد در انتظار همه دیکتاتورهاست

رژیم صهیونیستی باید خود را برای نابودی آماده کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با اشاره به محاکمه حسنی مبارک رییس‌جمهور پیشین مصر، تاکید کرد: قفسی که فرعون مصر در آن محاکمه شد در انتظار همه دیکتاتورهای منطقه است. 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، جنبش‌های اخیر در منطقه را ناشی از بیداری اسلامی دانست و گفت: بی‌تردید این پدیده، بیداری اسلامی و با انگیزه‌های دینی و معنوی است و نشانه آن، الله‌اکبرهای پیروزی مردم است و معنایش این است که این‌ها با انگیزه اسلامی مقاومت کرده‌اند و سنگرها و سکوهای قیام‌شان هم نماز جمعه است. 

وی با بیان اینکه پدیده بیداری اسلامی یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ است، یادآور شد: این مسأله جداً بی‌نظیر است که می‌بینیم یک کشور قیام و رییس‌جمهور آن کشور فرار می‌کند و در پی آن کشورهای دیگر نظیر مصر، بحرین، یمن و لیبی به صحنه می‌آیند و یک پدیده شگرف در تاریخ به وجود می‌آورند. بیداری اسلامی سنگر‌به‌سنگر جلو می‌رود و دیکتاتورها یکی پس از دیگری به زیر می‌کشد. 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دیکتاتورهای منطقه دو راه بیشتر ندارند، اظهار کرد: راه اول برای دیکتاتورهای منطقه این است که از مرکب غرور پیاده و با مردم همراه شوند تا بدین ترتیب لااقل آبرومندانه کنار بروند نه اینکه مردم آنها را با ذلت کنار بزنند. راه دوم این است که مردم را گلوله‌باران کنند و همچون قذافی مخالفان خود را معتاد بخوانند و موش خطاب کنند که در این صورت سرنوشت آنها جز ذلت، دربه‌دری و آوارگی نیست. 

امام جمعه موقت تهران، اضمحلال و نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی را از جمله پیام‌های بیداری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: یکی از پیام‌های صریح بیداری اسلامی این است که رژیم صهیونیستی باید خود را برای نابودی آماده کند و نشانه‌های این نابودی نیز آشکار است به طوری که اخیراً یکی از مقامات به اصطلاح بلندپایه رژیم صهیونیستی گفته است که امروز اسراییل در بدترین شرایط خود از زمان تاسیس قرار دارد و همچنین منزوی شده که این مسأله به ضرر امنیت اسراییل است. بنابراین پیام بیداری اسلامی این است که حکام جنایتکار رژیم صهیونیستی بدانند که امروز حتی مردم خودشان از داخل علیه آنها به صحنه آمده‌اند و با آنها مبارزه می‌کنند و جهان اسلام هم آگاهی بیشتری پیدا کرده است به طوری که کشوری نظیر مصر که 30 سال متحد این رژیم بود امروز در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده است. 

خاتمی در ادامه به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس مصداق عمل صالح است که هر قدم آن تیری به قلب دشمنان خواهد بود، یادآور شد: بیش از 70 سال از اشغال فلسطین و 42 سال از به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی در سازمان ملل می‌گذرد که در طول این مدت برای هر دو طرف فراز و فرودهایی بسیاری رقم خورده است. رژیم صهیونیستی تا قبل از پیروزی انقلاب یکه تاز میدان بود و با بالاترین سرعت به پیش می‌رفت به طوری که برخی از آنها با کمال وقاحت شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند و حتی مدعی بخش‌هایی از این ایران شدند ولی با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی شمارش معکوس رژیم صهیونیستی شروع شد. 

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی انتفاضه‌ها یکی پس از دیگری امان رژیم صهیونیستی را برید و به فلاکتی انداخت که نه تنها شعار از نیل تا فرات را فراموش کردند بلکه دست‌شان را به کلاه‌شان گرفتند تا باد نبرد، افزود: با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین به عنوان مسأله بین‌المللی جهان اسلام مطرح شد در حالی که آنها می‌خواستند که نهایتاً یک مسأله عربی به نظر بیاید. 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در جبهه معارضه نیز فراز و فرود وجود داشته است، اظهار کرد: در این جبهه نیز هم مذاکره‌ها و هم مقاومت‌ها را شاهد بودیم ولی تجربه 70 ساله نشان داده است که همراه مذاکره‌ها و عقب‌نشینی‌ها دائماً ذلت و بیچارگی بیشتر آوارگان فلسطینی بوده است و از رهگذر انتفاضه‌ها، عزت مردم فلسطین رقم خورده و حداقل نتیجه آنها این است که جلوی پیش‌روی بیشتر رژیم صهیونیستی را گرفته‌اند. 

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه قرآن می‌گوید نگاه‌تان به حوادث تاریخی نگاه عبرت‌آمیز باشد و ببینید که هر‌کجا عنصر ایمان وجود دارد، پیروزی خواهد بود، گفت: به مبارزان قهرمان فلسطین این عبرت را تذکر می‌دهیم که عزت شما در سایه مقاومت‌های جانانه است نه مذاکرات آنچنانی. از زمانی که قرارداد ننگین کمپ دیوید توسط سادات خائن مطرح شد و روند مذاکره شروع شد و تا آن زمانی که رییس‌ جنبش آزادی‌بخش با برگ زیتون وارد سازمان ملل شد فلسطینی‌ها روز خوش ندیدند و روز خوش آنها با انتفاضه شروع شد پس خسته نشوید چرا که امروز بهار پیروزی رزمندگان فلسطینی است و ما شاهدیم که از داخل رژیم صهیونیستی نیز علیه حاکمان‌شان تظاهرات می‌کنند در نتیجه جای ایستادگی و مقاومت است. 

وی خطاب به مبارزان فلسطینی اظهار کرد: فلسطینی‌ها و مبارزان قهرمان فلسطینی‌، اگر مقاومت مومنانه داشته باشید پیروزید. سخن از سرتاسر سرزمین فلسطین داشته باشید چرا که همه فلسطین برای فلسطینیان است و اشغالگران باید به طور کامل خارج شوند. مصحلت شما در آن است که مدام دم از نامشروع بودن رژیم صهیونیستی بزنید. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وقتی ایمان باشد خداوند نیز برای پیروزی کمک خواهد کرد، افزود: برای مثال در فتنه سال 88 همه کشورهای اروپایی علیه نظام جمهوری اسلامی به صحنه آمدند، جنگ احزاب علیه ما به راه انداختند و خواب و خیال فروپاشی نظام اسلامی را دیدند و معرکه‌گردان اصلی این آشفته‌بازار نیز رژیم انگلیس بود. آنها بسیار ابراز خوشحالی می‌کردند و حتی برخی از همراهشان در منطقه نیز به ساز آنها می‌رقصیدند به طوری که رژیم نامبارک و رژیم بن‌علی گزارشات اغتشاش‌های آن روز را با خوشحالی پخش می‌کردند ولی بعد از دو سال ببینید که ما کجا هستیم و آنها کجا هستند. 

خاتمی ادامه داد: بعد از دو سال، امروز انقلاب اسلامی مانند سرو قامت کشیده ایستاده است و به عنوان خاری در چشم استکبار و استخوانی در گلوی مستکبران در صحنه است ولی چه به سر آنها آمد؟ در انگلیس آنقدر آشوب و اغتشاش شد که حکومت نظامی اعلام نشده‌ای برپا کردند. همان نامبارکی را که از وقایع ایران بسیار خوشحال بود در قفس برای محاکمه آوردند و همان دیکتاتوری که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید مجبور شد کشور خود را ترک کند و پس از چند ساعت معطلی در آسمان سرانجام با ذلت در حجاز به عنوان پناهنده پذیرفته شد. اینها نشان می‌دهد که این انقلاب بزرگ اسلامی انقلابی خدایی است. 

وی همچنین به تحولات اخیر لیبی اشاره کرد و گفت: دیکتاتور 69 ساله لیبی که 42 سال ظالمانه و دیکتاتورانه بر مردم حکومت می‌کرد روزهای ننگین ذلت خود را می‌گذارند و ایستادگی مردم لیبی به خوبی جواب داد. این آدم، آدم بسیار عجیبی است که غربی‌ها به او لقب مرد تصمیم‌های غیرقابل پیش‌بینی داده‌اند. برای او تنها این مطرح بود که بماند و به همراه پسرانش ثروت مردم را غارت کنند. او با وجود چهره استکباری‌اش برای مردم، در برابر دنیای استکبار ذلیلانه عمل کرد به طوری که تمام امکانات انرژی هسته‌‌ای لیبی را به آمریکا فرستاد تا آنها او را از لیست حامیان تروریست خارج کنند. 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان خطاب به مردم لیبی گفت: مقاومان مسلمان لیبی، بیدار باشید اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها انقلاب شما را مصادره نکنند و دیکتاتور دیگری همچون قذافی را بر شما مسلط نسازند و بدانید که راه نجات شما اسلام، ایمان و حفظ وحدت است. شما با استقلال خود می‌توانید کشورتان را که هم ناتو هم دیکتاتور لیبی تبدیل به ویرانه کرده‌اند دوباره بسازید. ناتو نه برای نجات شما بلکه برای تامین منافع سیاسی دنیای استکبار و کنترل قیام‌های منطقه به ویژه مصر و تونس و همچنین غارت منابع نفتی شما به صحنه آمده است. 

وی اضافه کرد: دیدید که ناتو بارها عمدا مواضع شما را بمباران کردند و بعد هم گفتند که اشتباه شده بود. بدانید که اگر مقاومت شما نبود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بدشان نمی‌آمد که با همین دیکتاتور بسازند و منابع شما را غارت کنند. ناجی شما ناتو نبود بلکه مقاومت‌ قهرمانانه شما بود. پس از خون شهیدتان پاسداری کنید و نگذارید دوباره کشورتان به کام بیگانگان قرار گیرد. 

سید احمد خاتمی در ادامه از کمک‌های مردم برای قحطی‌زدگان سومالی تشکر کرد و خطاب به مردم کشورمان گفت: باید از کمک‌های شما تشکر کرد چرا که مایه سربلندی نظام اسلامی شدید و ان‌شاءالله به همین روند ادامه دهید. این برای ما بسیار رنج‌آور است که بشنویم یا ببینیم که طفل گرسنه‌ای در دامن مادر جان می‌دهد و بسیار دردناک است که بشنویم که مردم مسلمان سومالی روزه می‌گیرند ولی با خاک افطار می‌کنند. 

وی همچنین به قرار گرفتن در هفته دولت اشاره کرد و افزود: هفته دولت فرصت مناسبی است که عزیزان قوه مجریه کارها و خدمات خود را ارائه دهند و به مردم گزارش کنند و در کنار آنها نارسایی‌ها نیز باید برطرف شود. 
هفته دولت فرصتی خوب برای دولت، نخبگان و مردم است تا یک ارزیابی واقع‌بینانه از عملکرد دولت داشته باشند، نقاط قوت را تقویت کنند و نقاط ضعف را هم ببینند و کاستی‌ها را برطرف سازند. 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هم باید نقاط قوت را مطرح کرد و هم نقاط ضعف را دید و امروز این بستر آماده است و دولت می‌کوشد که این فضا باز شود و رسانه‌ها و نخبگان منصفانه و واقع‌بینانه به صحنه بیایند و نقاط قوت و ضعف را بیان کنند و همین مسأله است که افق روشن آینده را ترسیم می‌کند. 

وی در پایان از حضور باشکوه مردم در مراسم مختلف شب‌های قدر تشکر کرد و گفت: من در شب‌های احیا جمعیت را در تهران بی‌نظیر دیدم و به خصوص حضور فراوان جوانان بسیار چشمگیر بود. پیام این مراسم این است که مردم ما خدایی هستند و عشق به خدا در جان آنها نهادینه شده است و تیغ تهاجم فرهنگی دشمنان که لبه تیز آن به سمت جوانان ما بود به سنگ خورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین