کد خبر: ۱۳۳۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

اعتراض شهروندان تبریز و ارومیه برای نجات دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در تبریز و ارومیه، مردم برای اعتراض به رسیدگی نکردن دولت به وضعیت ناگوار دریاچه ارومیه تجمع برگزار کرده‌اند.

به گزارش آفتاب،۲۲ نماینده مجلس نیز صبح دیروز نامه‌ای را خطاب به هیأت رئیسه‌ی مجلس منتشر کردند که در آن خواستار «پیگیری و حل مشکل دریاچه به طور کارشناسانه و فوری» شدند و از دولت خواستند «در قبال تبعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاصل از روند خشک شدن دریاچه پاسخ‌گو باشد.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۲۵ مرداد، با دو فوریت طرح جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه از طریق انتقال و پمپاژ آب از رودخانه‌های ارس و سیلوه، مخالفت کردند و قرار شد این طرح به صورت عادی در کمیسیون مربوطه بررسی شود که این تصمیم باعث نارضایتی گروه‌هایی از فعالان مدنی شد.

پیش از آن حسن عباس‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرده بود که "در حال حاضر ۵۳ درصد از مساحت این دریاچه که افزون بر سه هزار کیلومتر مربع می‌شود، خشک و تبدیل به شوره‌زار شده و میزان غلظت نمک آن نیز به بیش از ۴۰۰ گرم در لیتر رسیده است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
0
3
از خدای بزرگ میخواهیم باتدبیرالهی خویش، نگین ایران، دریاچه درحال مرگ اورمیه را ازمرگ حتمی نجات دهد وگرنه بااین .... بي مسووليتي که ماداریم وای به حال ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین