کد خبر: ۱۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰

4 زندانی دیگر آزاد شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هاشم خواستار، فعال صنفی معلمان در مشهد، مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار، معین محمدبیگی، و نیما پوریعقوب فعال دانشجویی در  روزهای گذشته آزاد شده‌اند. 

هاشم خواستار، معلم بازنشسته اهل مشهد، عصر روز جمعه (۱۸ شهریورماه) با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی و به صورت موقت از زندان مشهد آزاد شد. 

روز پنج‌شنبه (۱۷ شهریورماه) نیز، نیما پوریعقوب، فعال دانشجویی  دانشگاه آزاد تبریز، پس از سه ماه بازداشت موقت، از زندان مرکزی این شهر آزاد شد. نیما پوریعقوب، دانشجوی رشته‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد تبریز است که عصر روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد بازداشت شد. 

همچنین محکومیت مسعود لواسانی روزنامه‌نگار پس از دو سال زندان با استفاده از مرخصی متصل به آزادی به پایان رسید. این روزنامه‌نگار که از تاریخ چهارم مهر ماه سال ۱۳۸۸ در بازداشت به‌سر می‌برد، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به هشت سال و نیم زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش و در جریان بخشش‌های صورت‌ گرفته به مناسبت‌های مختلف به دو سال زندان کاهش پیدا کرد. 
 
معین محمدبیگی نیز که از مرداد ماه گذشته برای سپری کردن ادامه‌ی محکومیت دو و نیم ساله‌ی خود روانه‌ی زندان رجایی‌شهر شده بود، با سپری کردن نیمی از این مدت روز شنبه (۱۲ شهریورماه) از این زندان آزاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین