کد خبر: ۱۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸

پاسخ مجمع تشخیص مصلحت نظام به نامه رئیس مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به زودی طرح رسیدگی به اموال مسئولین در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می​گیرد. این پاسخ کوتاهی بود که محسن رضایی در واکنش به نامه اخیر علی لاریجانی به آیت​الله هاشمی​رفسنجانی ارائه کرد.
 
پیش از این محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود: اگرچه ریاست مجلس به صورت شفاهی از آیت‌الله رفسنجانی درخواست کرده که بررسی این طرح در اولویت قرار گیرد، اما این تقاضا کتباً نیز به مجمع ارسال خواهد شد.

این طرح در مجلس هفتم تصویب شد اما در شورای نگهبان رد شد چون معتقد بود با تصویب این قانون قوه قضائیه تنها می تواند دارایی رهبری، رئیس‌جمهوری و وزیران را بررسی کند و امکان بررسی اموال سایر مسئولین وجود ندارد. اما مجلس هشتمی​ها بر آن اصرار ورزیده و شورای نگهبان هم نظرش را تغییر نداد. به این ترتیب سرنوشت این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد که تا کنون مسکوت مانده است.

اما امروز دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نامه رئیس مجلس به رئیس مجمع تشخیص مصلحت، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به‌زودی رسیدگی به اموال مسئولین در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می​گیرد.
 
به گفته وی، هر طرح اختلافی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود، یک گروه کارشناسی برای بررسی سوابق مربوط به آن طرح شکل می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین