کد خبر: ۱۳۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۴ - ۲۱:۳۸

توصيه جدي رامبد جوان براي كتاب‌خوان‌ها!

آفتاب‌‌نیوز : جوان گفت: سته از کار روزانه به خانه برگشته بودم. فکر نمي کردم انرژي خواندنش را داشته باشم. با اين حال کتاب را گشودم و 40 صفحه اول را يک نفس خواندم. رمان گيراست و ترجمه خوب و رواني هم دارد.  

او پيش از اين کتاب «نوشتن با دوربين» (رو در رو با ابراهيم گلستان) اثر پرويز جاهد را خوانده و قبل از نوشتن با دوربين نيز به ترتيب ترجمه هاي ليلي گلستان از دو کتاب «ميرا» اثر «کريستوفر فرانک» و «گفت و گو با مارسل دوشان» را مطالعه کرده است.
 
جوان در کنار «بادبادک باز»، «فرهنگ گفته هاي طنزآميز» رضي خدادادي را هم در دست خواندن دارد. او گفت:" اين کتاب مجموعه اي از گفته ها و جملات آدم هاي بزرگ دنياست و در همه آن ها ويژگي طنازي رعايت شده است. ذره ذره مي خوانم و تفريح مي کنم. خيلي به آن علاقه دارم و کنار لذتي هم که از آن مي برم توامان نيز مي آموزم." 

اين بازيگر در اين باره که آيا اتفاق افتاده هنگام ايفاي نقش حرکت يا رفتار شخصيت رماني که خوانده ايد را به خاطر بياوريد و بخواهيد آن را اجرا کنيد؟، اظهار داشت:" به ياد ندارم چنين چيزي پيش آمده باشد. کارهاي نمايشي و تصويري ما آن قدر به شخصيت سازي اهميت نمي دهند که مجالي و جايي براي چنين تجربياتي بگذارد." 

بازيگر «کت جادويي» افزود:" بديهي است که مثل هرکس ديگري هنگام خواندن رمان، خودم را جاي شخصيت مورد علاقه ام مي گذارم." 

جوان در اين باره که کدام شخصيت در کدام رمان شما را وسوسه کرده که يک روز نقش او را بازي کنيد؟ گفت: "خيلي دلم مي خواهد «شنير» را از نزديک ببينم. مي خواهم او را بيشتر بشناسم و حتي اگر پيش آمد جايش بازي کنم، هرچند که شايد شبيه به من نباشد." 

«شنير» شخصيت محوري رمان «عقايد يک دلقک» اثر هاينريش بل است. جوان کتاب بل را با ترجمه محرم اسماعيل زاده خوانده است. 

بازيگر «موميايي 3» ساختمان قصه بل را منسجم مي داند و معتقد است که جدا از خاطره انگيز بودن رمان، طراحي شخصيت و اتفاقاتي که پيرامون او مي افتد بر جذابيت اثر بل افزوده است. 

به اعتقاد او که در کتاب خواندن نيز چون ديدن فيلم و شنيدن موسيقي به دنبال تنوع مي گردد، خواندن کتاب نه به شکل پروژه اي که براي ايجاد عادت هميشگي بايد تبليغ شود. مردم بايد ورق زدن کتاب را جزو رفتارهاي روزمره زندگي شان بدانند و همان طور که دنبال اخبار روز سياست و اقتصاد هستند، وقتي دوستي به آن ها گفت:" فلان کتاب درآمده! "بگويند:" چه خوب که يادمان آوردي! "
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۴
0
0
به نظر من ما از جوان روزی به بزرگی یاد خواهیم کرد.. کاش دست او و امثال او در کمک به فرهنگ مملکت باز بگزاریم..
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین