کد خبر: ۱۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

محمدجواد لاریجانی: اصلاح‌طلبان دشمن دموکراسی‌اند و لیاقت شرکت در انتخابات را ندارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد لاریجانی در مورد انتخابات پیش‌رو و وضعیت سیاسی و چرایی شرکت اصلاح​طلبان در انتخابات، در گفت‌و‌گو با فارس نکاتی را عنوان کرد که گزیده​ای از آن را می​خوانید:

ما امروز در کشور با هم دعوای سیاسی داریم اما به هر صورت مردم در ایران تعیین‌کننده هستند؛ یعنی نمی‌توان نقش مردم را نادیده گرفت. ما انتخابات داریم و انتخابات ناموس نظام ماست. اکنون یک دموکراسی در ایران شکل گرفته است که به‌طور بسیار عقلانی و منضبط و براساس فکر اسلامی بنا شده است. این اقدام بسیار بزرگ محسوب می‌شود زیرا غربی‌ها می‌گفتند که ایران یک کشور متحجر بوده و مانند طالبان خواهد ‌شد اما دیدند که ما اکنون مدرن‌ترین کشور قانونی هم از لحاظ سیاسی و هم مدنی شده‌ایم. 

در مباحثی همچون مشارکت مردم، انتخابات، دموکراسی و حتی از لحاظ علوم و تکنولوژی سرآمد کشورهای منطقه هستیم و زمانی که یک مصری به پیشرفت‌های ایران نگاه کند به خود خواهد گفت اگر انقلاب اسلامی توانست ایران را به این درجه برساند بهتر است که ما نیز به دنبال انقلاب اسلامی باشیم. 

نظام ما دارای یک ساز و کار دموکراتیک است که براساس فکر اسلامی پدیدار شده و ما بایستی به این دموکراسی افتخار کنیم. گرایش‌های سیاسی که قدر این دموکراسی را ندانند به نظر بنده لیاقت شرکت در این پروسه دموکراتیک را ندارند. 

در فتنه 88 که یک کودتای تمام عیار علیه نظام دموکراتیک ما بود اگر این کودتا به پیروزی می‌رسید، چه می‌شد؟ یعنی می‌شود آرای مردم را با حضور در خیابان پایین کشید و بعد هر اقدامی را انجام داد. آنها فقط بلدند که مردم را به خیابان بیاورند، یکی دیگر هم توانست مردم را وارد خیابان کند. پس خط اصلاح‌طلبی در ایران خطی منحرف از لحاظ دینی، فرصت طلب از لحاظ سیاسی و دشمن دموکراسی است؛ پس به نظر بنده آنها لیاقت شرکت در انتخابات را ندارند. 

من مخالف این هستم که بعضی از دوستان ما به صورتی صحبت کنند که آنها را به این اقدام (شرکت در انتخابات) تشویق کنند. این گروه‌های سیاسی که ویژگی‌های ذکر شده را دارند لیاقت حضور در انتخابات را ندارند. کسانی که اینقدر قدرنشناس بوده و قدر اسلام، انقلاب و قدر دموکراسی را نمی‌دانند، چرا باید در انتخابات شرکت کنند؟ 

در فتنه 88 که یک کودتای تمام عیار علیه نظام دموکراتیک ما بود اگر این کودتا به پیروزی می‌رسید، چه می‌شد؟ یعنی می‌شود آرای مردم را با حضور در خیابان پایین کشید و بعد هر اقدامی را انجام داد. آنها فقط بلدند که مردم را به خیابان بیاورند، یکی دیگر هم توانست مردم را وارد خیابان کند. پس خط اصلاح‌طلبی در ایران خطی منحرف از لحاظ دینی، فرصت‌طلب از لحاظ سیاسی و دشمن دموکراسی است؛ پس به نظر بنده آنها لیاقت شرکت در انتخابات را ندارند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین