کد خبر: ۱۳۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳

ادعای دولت درباره خودکفایی بنزین هم تقلبی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، واردات بنزین را با یک معادله ساده به اثبات رساند و خواستار پاسخ‌گویی مسئولان نفتی به این معادله شد. 

سیدعماد حسینی با تاکید بر اینکه من تعجب می‌کنم از دوستان خودمان در دولت، توضیح داد: یک معادله ساده است روزانه ۴۴ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود مصرف به‌طور متوسط ۶۵ میلیون لیتر است پس این ۲۱ میلیون لیتر از کجا تامین می‌شود. به همین سادگی است یا نیاز ۲۱ میلیون لیتری ما از ذخایر استراتژیک ماست که بعید می‌دانم ما از ابتدای امسال توانسته باشیم از ذخایر استراتژیک تا چنین حجمی برداشت کنیم و اصلا ذخایر ما توان پوشش این مدت را داشته باشد بنابراین واضح است که وارد می‌کنیم. اما در تعجب هستم که آقایان اینقدر سعی در پنهان کردن این موضوع دارند در حالیکه یک معادله ساده نشان می‌دهد تولید ما کم است. 

به گفته او، پالایشگاه آبادان قراربود ۶ میلیون لیتر به تولید بیفزاید که متاسفانه با اتفاقی که در این پالایشگاه افتاد این امر هم محقق نشد بنابراین واقعیت را نباید شکل دیگری نشان داد. اما اگر آقایان خلاف حرف ما باور دارند باید بگویند این ۲۱ میلیون لیتر در روز چگونه تامین می‌شود؟ واقعاً این سوالی است که من به طور جد به دنبال جواب آن هستم که با چنین معادله ساده‌ای چگونه مسئولان این خبر را تکذیب می‌کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که شما برنامه‌ای برای پیگیری جدی این مسأله در کمیسیون انرژی دارید؟، افزود: آقایان می‌آیند در کمیسیون آمارهای ضدونقیضی ارائه می‌دهند که واقعاً خود ما خسته می‌شویم از پیگیری این مسایل! واقعاً اینقدر مسایل مهمتر در کمیسیون انرژی برای پیگیری وجود دارد که واقعاً نمی‌شود به تمام انها رسید. امیدوارم بشود یک برنامه‌ریزی دقیق کرد همه اینها روشن می‌شود و البته روشن شدن آن به نفع جامعه است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی می‌گویند واردات بنزین از محل درآمد نفت کوره صورت می‌گیرد برای همین است که دولت می‌تواند براحتی واردات این فراورده را پنهان کند. چنین چیزی را تایید می‌کنید؟، تصریح کرد: راستش اطلاع دقیقی از نحوه هزینه کرد درآمدنفت کوره حتی ما نمایندگان مجلس هم نداریم. چون درآمد نفت کوره از جمله درآمدهایی است که در اختیار وزیر نفت است و دوستان اخیرا گزارشاتی که داده‌اند می‌گویند این درآمد در میادین نفتی صرف شده اما شفاف نیست و ما هم نمی‌دانیم پول نفت کوره به کجا می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین