کد خبر: ۱۳۵۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

علیخانی: دولت دهم بدترین دولت‌هاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قدرت الله علیخانی و عبدالله کعبی نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت درجلسه علنی امروز نطق کردند. 

علیخانی نماینده قزوین در نطق امروزش عدم پیشرفت پروژه​های عمرانی را به دلیل عدم تخصیص بودجه‌های مصوب مجلس از سوی معاون برنامه‌ریزی دولت دانست و گفت: آقای عزیزی کوتاهی کرده و بودجه بنیاد مسکن و صندوق​ بیمه کشاورزان را نداده است. این تنها دو مورد از تخلفات اجرایی ایشان در تخصیص بودجه است. اگرچه برای ایشان احترام قائلم اما او به درد این سمت نمی​خورد.

به گزارش خبرآنلاین، وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات استانی دولت، ادامه داد: بهتر بود دوره چهارم دولت تا اجرای کامل مصوبات قبلی، آغاز نمی​شد. هرچند که تحلیل​ها حاکی از این است که این سفرها جنبه تبلیغاتی در آستانه انتخابات دارد و قرار است در آن رئیس​جمهور به بیان و تکرار شعارهایش بپردازد.

نماینده قزوین در واکنش به این جمله احمدی‌نژاد که گفته بود «دولت من از بهترین و قانون​مندترین دولت​هاست» گفت: اتفاقاً دولت شما از بدترین دولت​هاست که در آن بیشترین بی‌قانونی‌ها صورت گرفته و اختلاس کلان سه هزار میلیاردی در آن رخ داده که تفاوتش با اختلاس 123 هزار میلیاردی دولت​های قبل از زمین تا آسمان است.

وی با انتقاد از بیکاری جوانان، خاطرنشان کرد: آمار اشتغال‌زایی یک میلیون و 600 هزار دروغ بود و آمار 2.5 میلیون شغل هم دروغ دیگری است. چرا دولت به حرف این جوانان نمی​رسد و مشکل آنها را حل نمی​کند؟

وی از اقدام غیرقانونی وزارت کشور در باز‌پس‌گیری مکان خانه احزاب ایران و اسناد و مدارک آنها یاد کرد و گفت: وزارت کشور توجه کند و کار غیرقانونی نکند.

علیخانی در پایان سخنانش گفت: مطالب زیادی برای گفتن دارم ولی برای احترام به قانون زمان‌بندی بیان نطق​ها و اینکه مثل دولت بی‌قانونی نکنم، از بیانش صرف‌نظر میکنم.

عبدالله کعبی نماینده آبادان هم در بخشی از نطقش با اشاره به پیگیری مذاکره با آمریکا در حاشی سفر اخیر احمدی‌نژاد به نیویورک، گفت: شما رفته بودید مایه عزت شوید! اما با خفت رابطه با آمریکا را مطرح کردید. در حالیکه رابطه با آمریکا به فرموده مقام معظم رهبری، از خطوط قرمز نظام است.

وی با اشاره به اینکه احمدی​نژاد در نطق سالیانه​اش در سازمان ملل، بیداری اسلامی را به بیدرای فطرت​ها تغییر داده بود، ادامه داد: چرا در هیچ یک از اظهارنظرهای داخلی و خارجی​تان از لفظ بیداری اسلامی استفاده نکرده​اید؟ این است احترام شما به جایگاه رهبری و مواضع ایشان؟ شما که ادعای پیروی و تبعیت از رهبری را دارید، چطور در نخستین روز حضورتان در آمریکا گفتید که با ایشان اختلاف نظر دارید؟!

کعبی در واکنش به اینکه احمدی​نژاد در نیویورک گفته بود که در صورت ارائه اورانیوم غنی شده 20 درصد از سوی هر کشوری ولو آمریکا، ایران غنی سازی را متوقف می کند، اظهار داشت: شما اختیار این را دارید که از ادامه غنی‌سازی جلوگیری کنید؟! 

وی در پایان خطاب به مجریان خاطی و درگیر با مسأله اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: یکبار در تاریخ جمهوری اسلامی استعفا بدهید تا الگویی برای آیندگان باشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین