کد خبر: ۱۳۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۰

والیبال قهرمانی آسیا؛ ایران فینالیست شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا امشب در سالن 12 هزار نفری آزادی میان دو تیم ایران و کره جنوبی برگزار شد. 

شاگردان خولیو ولاسکو در گیم اول این بازی شکست خوردند تا سرانجام پس از چند پیروزی قاطعانه طعم شکست در این رقابت‌ها را تجربه کنند اما آنها در سه گیم‌بعدی پیروز میدان شدند تا در نهایت با نتیجه سه بر یک جواز صعود به دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها را کسب کنند. 

نتیجه کامل دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و کره جنوبی به این شرح است:

* ایران 3 - کره جنوبی یک
(21 بر 25)، ( 25 بر 23)، (25بر 14) و ( 25-14)

در دیداری که کره‌ای‌ها بازیکنان ایران را تحت تاثیر حملات سرعتی و همیشگی خود قرار داده و با جا گذاشتن دفاع ایران آن را با پیروزی در گیم اول آغاز کردند، این تیم کشورمان بود که با بازگشت به موقع به دفاع و استفاده بهتر از موقعیت‌های بدست آمده در حمله موفق شد جریان بازی را بدست بگیرد.

بازیکنان ایران که در گیم اول سازمان دفاعی افسارگسیخته‌‌ای داشتند از گیم دوم به بعد از برتری قدی خود به خوبی استفاده کرده و سرعت حمله حریف را از کار انداختند و در مقابل به لطف بازی خوبی بازیکنانی مانند حمزه زرینی، علیرضا نادی و ... و آسیب‌پذیر کردن دفاع کره موفق شدند این تیم را در سه گیم متوالی شکست دهند.

در دیدار امشب تیم‌های ایران و کره‌جنوبی هر بار که تیم کشورمان سازمان دفاعی خوبی به خود گرفت موفق می‌شد از حریف امتیاز لازم برای نزدیک شدن به پیروزی را بگیرد.

این پنجمین پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی در طول تاریخ دیدارهای این دو تیم بود. پیش از این تیم ملی والیبال ایران 27 بار در قالب بازی‌های آسیایی، جام ملت‌های آسیا و رقابت‌های انتخابی المپیک با کره‌جنوبی روبرو شده بود اما فقط در چهار دیدار موفق به کسب پیروزی شده بود.
 
اولین تقابل ایران و کره‌جنوبی در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک انجام شد اما تیم ایران اولین پیروزی خود را در جریان مسابقات انتخابی المپیک آتن و با مربیگری "پارک کی وون" به‌ دست آورده بود.

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در دیدار امشب برای دومین بار در طول ادوار مختلف شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب جواز حضور در فینال شد.

تیم ایران دو سال پیش با هدایت حسین معدنی و با شکست همین تیم کره‌جنوبی موفق شده بود در مانیل فیلیپین برای نخستین‌بار فینالیست شود اما در دیدار نهایی مغلوب ژاپن شد. 

بدین ترتیب تیم ملی ایران روز پنج‌شنبه برای کسب نخستین قهرمانی خود در رقابت‌های جام ملت های آسیا به مصاف چین می‌رود.

چین امروز با شکست دادن استرالیا به دیدار نهایی صعود کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین