کد خبر: ۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۳ - ۱۴:۱۴

بررسي آتش سوزي مسجد ارك در دادسراي تهران

آفتاب‌‌نیوز :  براساس اعلام مراكز درماني، بيمارستان هاي شهر تهران تعداد 350 مجروح اين حادثه را براي مداوا و رسيدگي هاي پزشكي به سرعت پذيرش و اقدامات پزشكي لازم را انجام داده اند. با اين حال وزارت بهداشت از متخصصان و جراحان پلاستيك طلب ياري كرده است تا به مصدومان اين حادثه بهترين خدمات پزشكي را ارائه دهند. 

تحقیق  از هیات امنا
با وجود اين كه كارشناسان آتش نشاني در بررسي هاي اوليه علت آتش سوزي را نشت نفت از بخاري مسجد اعلام كردند، اما سخنگوي قوه قضاييه از تشكيل پرونده در دادسراي تهران خبر داد و گفت: در حادثه آتش سوزي شب گذشته مسجد ارك معاون دادستان تهران در محل حاضر و دستورات قضايي لازم را با همراهي مأموران آتش نشاني صادر كرده است.

به گفته كريمي راد تحقيقات كامل و جدي از اعضاي هيات امناي مسجد ارك براي تكميل ادله پرونده انجام خواهد شد.

پس از اين كه سخنگوي قوه قضاييه از رسيدگي به اين پرونده خبر داد، رئيس شوراي شهر تهران نیز ازدحام جمعيت و طراحي نامناسب پله هاي بخش زنانه مسجد ارك را سبب بالا رفتن آمار تلفات آتش سوزي دانست. 


 همچنین هیات دولت با ابراز تاسف از این حادثه  به منظور بررسي حادثه و رسيدگي فوري به وضعيت مجروحان و آسيب ديدگان حادثه، كارگروهي متشكل از وزارت خانه‌هاي كشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و رفاه و تامين اجتماعي تشکیل داد که  موضوع را سريعاً بررسي و گزارش لازم را به دولت ارايه نمايند.


ترميم خسارات وارده

پس از تلاش مداوم مأموران آتش نشاني و اطفاي كامل حريق بزرگ مسجد ارك تهران، بررسي كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي براي تعيين ميزان خسارت به اين مسجد آغاز شد.

در پي اين اقدام مسجد جامعي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با ابراز تأسف شديد از بروز اين حادثه و اعلام تسليت به خانواده هاي داغديده اين آتش سوزي در راستاي هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حفظ، حراست و ترميم مكان هاي مذهبي و فرهنگي، آمادگي خود را براي ترميم خسارات وارده به مسجد ارك تهران را اعلام كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین