کد خبر: ۱۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۱

افزایش سالمندان ایران به 10 میلون/ وجود 520 هزار ناشنوا و نیمه‌شنوا در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جامعه معلولان ایران با اعلام اینکه مهمترین مشکل ناشنوایان نداشتن شغل است عنوان کرد متأسفانه هیچ تصمیم امیدبخشی در مورد کودکانی که دارای والدین ناشنوا هستند اتخاذ نشده و پذیرش رایگان آنها در مهدهای کودک برای والدین ناشنوای دارای فرزند سالم تبدیل به رویا شده است.

علی همت محمود‌نژاد گفته بود در حال حاضر 520 هزار ناشنوا و نیمه‌شنوا در کشور زندگی می‌کنند که از این تعداد فقط 120 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی به مشکلات ناشنوایان اشاره و گفت: متأسفانه یکی از بزرگترین مشکلات ناشنوایان در کشور اشتغال است اما کارفرمایان از به کارگیری آنان امتناع می کنند.

به گفته وی، بیشتر ناشنوایان تحت پوشش سازمان بهزیستی از دریافت مستمری ماهیانه محروم هستند. این در حالیست که ناشنوایان حق داشتن رانندگی را حتی برای امرار معاش نیز ندارند.

افزایش جمعیت سالمندی در کشور

وزیر بهداشت، افزایش جمعیت سالمندی کشور را از ‌موفقیت‌های بهداشتی کشور دانسته و عنوان کرد پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 تعداد سالمندان جامعه به 10 میلیون نفر برسد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی گفته بود در اوایل قرن بیستم امید به زندگی در طول چرخه زندگی حدود 50 سال بوده است و تنها 4 درصد از مردم عمر بالای 60 سال داشته‌اند اما براساس برآورد و اعلام سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 طول عمر به 77 سال برسد و جمعیت بالای 60 سال 20 درصد از جمعیت جهان را در بر خواهد گرفت.

دستجردی معتقد است: با توجه به روند صعودی کنونی جمعیت سالمند پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 تعداد سالمندان کشور به 10 میلیون نفر یعنی حدود 10 درصد جمعیت کشور برسد و براین اساس برنامه‌ریزی برای این جمعیت اقدامی کاملا ضروری است تا سالمندان بتوانند دوران سالمندی خود را با شادی و پویایی زندگی کرده و به عنوان یک عنصر یکپارچه از جامعه تلقی شوند.

تامین 85 درصد هزینه‌های کهریزک توسط کمک‌های مردمی

این هفته مدیر آسایشگاه کهریزک نیز به مناسبت روز جهانی سالمند خبر داد که 85 درصد هزینه‌های کهریزک با کمک‌های مردمی تامین می‌شود و فقط 15 درصد آن را سازمان‌های دولتی می‌پردازند.

به گفته محمد رضا صوفی‌نژاد، ماهیانه 700 تا 800 هزار تومان خرج هزینه‌های هر مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک است و سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد براساس مددجویی که به ما معرفی می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فقر و بی‌کسی شرط پذیرش سالمندان در آسایشگاه کهریزک است‌، تاکید کرده بود فقط با دارا‌ بودن این دو شرط افراد در آسایشگاه پذیرش می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین