کد خبر: ۱۳۶۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
مدیر کل سیاسی وزارت کشور:

وزارت کشور با ایجاد‌کنندگان هیجان کاذب انتخاباتی در جامعه برخورد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی پورموسوی مدیر کل سیاسی وزارت کشور عصرامروز یکشنبه در نشست خبری درخصوص همایش فرمانداران کشور که قرار است از فردا به مدت دو روز در وزارت کشور برگزار شود اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری گردهمایی بسیار بزرگی از فرمانداران سراسر کشور را با محوریت موضوع انتخابات در وزارت کشور خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این گردهمایی بحث‌های دیگری از جمله بحث‌های عمرانی، اداری، امنیتی‌، فرهنگی و اجتماعی مطرح خواهد شد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ابرازامیدواری کرد: برگزاری انتخاباتی آزاد، بانشاط، حداکثری و با رویکرد صیانت از حقوق شهروندی و آرا مردم را شاهد باشیم.

وی در بیان برنامه روز نخست این همایش عنوان کرد در روز نخست این همایش مجموعه مسئولان و معاونین وزارت کشور در زمانی 10 ساعته پیرامون موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی سخنرانی مصطفی محمد نجار وزیر کشور و ارائه برنامه توسط صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخاباتی کشور را نیز از جمله برنامه‌های روز نخست این همایش به شمار آورد.

پورموسوی افزود: مجموعه ای از مسئولان عالی‌رتبه کشور که در راس آنها محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران خواهد بود در روز دوم این همایش حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در این همایش 400 نفر از فرمانداران سراسر کشور حضور خواهند داشت و به ارائه گزارش‌های خود در حضوراحمدی‌نژاد خواهند پرداخت، گفت: همچنین مجموعه‌ای فرمانداران نمونه کشور در این همایش مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: موضوعاتی دیگری از جمله موضوع اشتغال، مسکن مهر، هدفمند کردن یارانه‌ها، موضوعات کارگری، موضوع انسداد مرزها و مبارزه با قاچاق توسط سخنرانان به تناوب در این همایش مطرح خواهد شد که قاعدتا فرمانداران نیز پیرامون این موضوعات مطالب خود را عنوان خواهند کرد.

پورموسوی آمادگی، هم افزایی و رسیدن به یک نقطه نظر مشترک برای برگزاری انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

وی درخصوص توجه به رایانه‌ای برگزار شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار داشت: در بخشی از این همایش مسئول فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور حضور خواهد یافت و موضوع برگزاری 10 درصدی انتخابات به صورت رایانه‌ای را تشریح خواهد کرد تا همه زیرساخت‌ها و امکانات تحقق این مهم حاصل شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تقریباً در تمام استان‌های کشور 10 درصد از کل شعب انتخاباتی، انتخابات را به صورت رایانه‌ای برگزار خواهند کرد، گفت: البته رایانه‌ای برگزار‌شدن انتخابات به صورت پایلوت و آزمایشی در 10 درصد از کل شعب سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین در ادامه در‌خصوص آموزش فرمانداران و بخشداران سراسر کشور برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: فرمانداران و بخشداران ما نیروهایی هستند که به نسبت به موضوع انتخابات آشنایی کاملی دارند و کسانی هستند که بارها انتخابات مختلفی را در سراسر کشور به نحو احسن برگزار کردند.

پورموسوی تصریح کرد: البته باید از نظر اجرایی یک بار هماهنگی و دقت نظر در انتخابات بوجود بیاید که برگزاری این همایش‌ها به منظور ایجاد هماهنگی بین متولیان امر انتخابات در سراسر کشور خواهد بود.

به گفته وی این همایش هادر مناطق انتخاباتی سطح کشور نیز به تناوب برگزار خواهد شد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در ادامه در‌خصوص برخورد وزارت کشور با تخلفات انتخاباتی نیز گفت: در مورد تخلفات انتخاباتی هشدارهایی داده شده است ضمن اینکه ما وضعیت تبلیغات کاندیداها را در کشور رصد می‌کنیم تا انشاءالله فضای انتخابات فضای سالمی باشد.

وی با بیان اینکه شیب انتخاباتی باید شیب مناسبی باشد به طوری که اوج شور و نشاط انتخاباتی مردم باید در همان زمان برگزاری انتخابات باشد گفت: وزارت کشور با کسانی که خارج از زمان مشخص شده بخواهند فضا را ملتهب کنند و یک هیجان کاذبی در جامعه بوجود بیاورند برخورد قاطعی خواهند کرد.

به گفته وی تمامی برنامه‌ها طبق جدول زمان‌بندی پیش می‌رود تا انشاءالله یک انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم در 12 اسفندماه سال جاری برگزار شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پایان تصریح کرد البته در حال حاضر نیز فضای انتخاباتی وجود دارد و وزارت کشور برنامه‌های مربوطه را مدیریت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین