کد خبر: ۱۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶
باهنر در پاسخ به اخطار قانونی یک نماینده:

مجلس هفته آینده درباره سؤال از احمدی‌نژاد تصمیم می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی طی اخطاری آئین‌نامه‌ای در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: چند روزی است که بنده می‌خواهم اخطاری را مطرح کنم.

وی سوگندی که نمایندگان مجلس و اعضای هیئت‌رئیسه پارلمان یاد کرده‌اند را مورد اشاره قرار داد و گفت: چند روزی است که علیه مجلس جوسازی‌هایی درخصوص سؤال از رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

ابطحی با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی که درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور است، گفت: یک صحبت‌هایی در حال انجام است و برخی اقدام به شانتاژ خبری کرده و چماقی بلند کردند و تعامل قوای مقننه و مجریه را به هم می‌زنند.

ابطحی خطاب به باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت، با یادآوری سوگند هیئت‌رئیسه برای اجرای قانون اساسی، متذکر شد: مدت‌هاست برخی از نمایندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند، اگر این طرح حدنصاب دارد که می‌گویند دارد، این تعلل مجلس چیست؟

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: اجازه دهید رئیس‌جمهور در صحن علنی حضور یابد و پاسخ دهد تا مردم قضاوت کنند، در هر صورت معطل‌شدن قانون اساسی توسط مجلس خلاف قانون است و امیدوارم هیئت‌‌رئیسه دستور دهد هرچه سریع‌تر طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مطرح شود تا مجلس به اصول قانون اساسی عمل کرده باشد.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، ضمن وارد دانستن این اخطار، گفت‌: ما این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان امضاکننده طرح سؤال از رئیس‌جمهور به ما مراجعه کرده و گفته‌اند که این طرح را زمانی امضا کردند که آقای رئیس‌جمهور مشغول دورکاری بودند و حدود ۷ الی ۸ روزی در منزل تشریف داشتند و به محل کارشان تشریف نمی‌بردند.

نایب‌رئیس اول مجلس ادامه داد: بعد از آنکه ظاهراً روال به حالت عادی بازگشت، بنابراین این نمایندگان گفتند که اصراری بر مسئله طرح سؤال از رئیس‌جمهور نداریم.

باهنر با تاکید بر اینکه این اخطار وارد است، گفت: ما به احتمال زیاد هفته آینده باید در زمینه طرح سؤال از رئیس‌جمهور تصمیم بگیریم که اگر تعداد امضاکنندگان از حد نصاب بالاتر بود، ما با اعلام اسامی و مشخصات نمایندگان امضاکننده، طرح سؤال از رئیس‌جمهور، اعلام رسمی می‌کنیم.

وی در خاتمه گفت: دوستان امضاکننده طرح سؤال از رئیس‌جمهور در جریان این موضوع باشند که اگر می‌خواهند تصمیمی بگیرند، اتخاذ کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین