کد خبر: ۱۳۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۰

درباره يك نكته مورد تأكيد احمدي نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – زهرا رضايي: روزنامه گاردين در تحليل خود در مورد سخنراني دكتر احمدي نژاد در سازمان ملل نوشت:ايران شب گذشته با دعوت از شركتهاي خصوصي براي پيوستن به برنامه هسته اي اش، تنشهاي موجود با غرب را افزايش داد.
گاردين افزود: رئيس جمهور تندروايران درمجمع عمومي درنيويورك گفت:كه تهران «حق غيرقابل واگذاري» براي داشتن چرخه سوخت دارد.دعوت اواز كمپانيها براي سهيم شدن درپنهان كاريهاي هسته اي اش، دشمني با آمريكا را نشان مي دهد. آمريكا روز قبل، بلند پروازي هسته اي ايران را تهديدي عليه صلح جهاني خوانده بود.
گاردين در ادامه نوشت: چند ساعت قبل از سخنراني احمدي نژاد، وزير امورخارجه آمريكا هشدار داده بود كه ايران «براي هميشه» بلندپروازي خود در ساخت سلاحهاي هسته اي را فراموش كند. اما احمدي نژاد اين مسئله را كه رژيم ايران به دنبال ساخت سلاحهاي هسته اي مي باشد را نپذيرفت و گفت كه «اصول مذهبي» آنها را از انجام اين عمل باز مي دارد. او در مورد مخالفت اصول مذهبي در ايران با توليد سلاح هسته اي، به دفعات سخن گفت.
آفتاب مسئله ناسازگاري مفاهيم ديني با ساخت سلاح هسته اي راكه خيلي مورد تأكيد احمدي نژاد بوده با يكي از كارشناسان نظريه هاي سياسي و آگاه به مسائل هسته اي در ميان گذاشت.
وي به خبرنگار آفتاب گفت: اصولاً از جنبه چارچوبهاي نظري، نظام جمهوري اسلامي ايران مبتني برديانت اسلام و به ويژه مذهب شيعه، دين باوري و ارزش محوري است و بنابراين به نظرمي رسد با نظام بين المللي كه در عصر حاضر، مشروعيت خود را از دين و اخلاق كسب نمي كند، ناسازگاريهايي دارد. وي افزود: «معناي مستقيمي كه از حرام دانستن استفاده از سلاحهاي كشتار جمعي برمي آيداين است كه مسئولان نظام،به هيچ وجه گزينه اي راكه«عمل حرام»خوانده مي شود، انتخاب نمي كنند. در واقع مسئولان كشور، استفاده از چنين سلاحهاي مخربي را مغاير آموزه هاي ديني دانسته و استفاده از اين سلاحها را ضد باورهاي صريح اسلامي مي دانند زيرا اسلام دين رحمت بوده و با هر گونه جنگ و تروريسم در تضاد است» وي در پايان اضافه كرد: ترديدي نيست كه در ابعاد نظري و عملي، مهّم ترين عنصر مؤثر در شكل گيري سياست خارجي ايران پس از انقلاب همواره، آموزه ها و باورهاي اسلامي بوده است و بنابراين وقتي ما مي گوييم كه استفاده از سلاح هسته اي از نظر ما، حرام است، شكي نيست كه در سياست خارجي و دفاعي جمهوري اسلامي، اين اصل رعايت خواهد شد، اما مسئله اين است كه خارجيان چقدر اين درك را از ما دارند.
تبليغات رسانه هاي غربي از اسلاميت نظام ما، استفاده ابزاري از دين است و چون چنين است، بنابراين آنها هرگونه ادعايي را كه ما در مورد توجه به اصول و آموزه هاي ديني بنماييم، آن را در همان چارچوب استفاده ابزاري تلقي خواهند كرد و به آن اعتنايي نخواهند نمود». وي در خاتمه گفت: به نظر من اشكال كار آقاي احمدي نژاد در تمام سخنرانيها و مصاحبه هاي خود در نيويورك آن بود كه خيلي كم به موقعيت مخاطبان خود، توجه داشت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین