کد خبر: ۱۴۱۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶

اعتراض فرزند شهید تندگویان به ضرغامی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در پی تولید و پخش سریال «جاودانگی» از تلویزیون که به زندگی شهید تندگویان اختصاص داشت، محمد مهدی تندگویان (پسر آن شهید) در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما به انتقاد از این سریال پرداخته است.

در متن این نامه آمده است:

«ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

احتراما همانطور که مستحضرید سریال جاودانگی مربوط به زندگینامه‌ی آزاده شهید تندگویان از ابتدای محرم امسال در شبکه سوم سیما پخش می‌شد و طبق توافق به عمل آمده قرار بود که در ۲۰ قسمت پخش شود که متاسفانه به دلایلی که هنوز برای بنده نامعلوم است به تعداد ۱۶ قسمت‌، تبدیل شد. با توجه به اعتراض بنده در جلسه حضوری مورخ ـ ۲۰ آذر ماه ۹۰ ـ در گروه فیلم و سریال شبکه سه و همچنین با حضور قائم مقام شبکه جناب آقای مقیسه برگزار شد قرار شده با نظارت مستقیم خانواده این سریال تا حداقل چهار قسمت دیگر ادامه یابد ولی امشب بدون هیچ علتی شبکه علیرغم میل خانواده و بدون اطلاع قبلی مبادرت به پخش آخرین قسمت کرد که باعث تحریف فراوان در سریال زندگینامه این شهید غریب شد. از جنابعالی تقاضا دارم ضمن دستور رسیدگی موضوع، جلوی این توهین‌ها و هتک حرمت از شهداء گرفته شود و همچنین دستور پخش باقیمانده سریال را تا انتهای کار بفرمایید.»

مجموعه تلویزیونی «جاودانگی» درباره‌ی زندگی وزیر شهید نفت، محمد جواد تندگویان از یکشنبه ششم آذر پخش شد.

این سریال در گروه فیلم و سریال شبکه سه و روابط عمومی وزارت نفت، به تهیه‌کنندگی صدیقه صحت و به کارگردانی اکبر منصور فلاح ساخته شده است.

بنا بر این گزارش، «جاودانگی» توسط وزیر سابق نفت «مهندس غلامحسین نوذری» در موزه عبرت کلید خورد و پس از گذشت دو سال و با خاتمه یافتن مراحل تدوین و صداگذاری آماده پخش شده است.

تصویربرداری این مجموعه در شهرهای آبادان،‌اهواز‌، محلات‌، تهران‌، جزیره خارک و شهرهای بغداد و کربلا در کشور عراق انجام شده است.
خلاصه داستان مجموعه جاودانگی: «محمد جواد تندگویان در بیست و نه سالگی به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی برگزیده شد اما پس از سی و هشت روز از زمان تصدی وزارت به اسارت نیروهای بعثی عراق در می‌آید چند ماه پس از اسارت او «هدی» دختر او به دنیا می‌آید.

سال‌ها می‌گذرد و هدی در انتظار بازگشتن پدر نادیده‌ی خویش است همه‌ی اسرار به وطن باز می‌گردند اما پس از سال‌ها چشم انتظاری جنازه پدر بر می‌گردد و به هدی می گویند پدرش به بهشت و نزد خدای خویش بازگشته است. هدی کوچک با خودش قرار می‌گذارد مسیری را در زندگی پیش بگیرد تا هم چون پدر شهیدش به بهشت برود و او را که هیچ گاه ندیده ببیند. پس با این تصمیم بزرگ می‌شود و در زندگی با نشانه‌هایی از حضور او مواجه می‌شود»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین