کد خبر: ۱۴۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴

تعلیق در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابراهیم دستمزد، رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان و دبیر کانون‌های بازنشستگی فولاد و معادن زغال‌سنگ کشور با اشاره به اعتراضات و تحصن بازنشستگان معادن و فولاد از عدم پرداخت مستمری ۸۰هزار بازنشسته و اخلال در خدمت‌رسانی درمانی برای ۴۰۰هزار خانوار این صنعت انتقاد کرد. 

رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان، حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی را عامل اصلی به وجود آمدن این مشکل اعلام کرده و از رییس‌ [دولت] و وزیر صنعت و معدن و تجارت درخواست رسیدگی عاجل به این بحران را کرد.

دستمزد با اشاره به وضعیت سخت و مشقت‌بار بازنشستگان این صنعت که سال‌ها با شرایط سخت تونل‌های مخوف معادن در اعماق صدها متری زمین به کشور خدمت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این عزیزان اکنون با بیماری‌های فراوان تنفسی و خونی و استخوانی ناچارند به صورت قطره‌چکانی و با واریز سه تا چهار مرحله در ماه حقوق حقه خود را دریافت دارند و به سختی روزگار بگذرانند.

دبیر کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور صندوق فولاد ادامه داد: اما وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی به دلیل بخشی‌نگری و شتاب بدون مطالعه در واگذاری‌های اصل ۴۴، واحدهای فولادی را به بخش خصوصی واگذار کرد اما هیچ‌گونه فکری در خصوص وضعیت ۸۰هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر و ۴۰۰هزار خانواده آنها نکرده و تکلیف کسورات پرداخت‌شده به دولت هیچ‌گاه مشخص نشده است.

وی ادامه داد، جالب اینجاست که سهام همین واحدهای فولادی را هم به سهام‌عدالت و آموزش‌وپرورش و تامین‌اجتماعی واگذار کرده‌اند، اما سازندگان و گردانندگان واقعی این صنعت از دریافت حقوق حقه خود محروم شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین